از سر نوشت :: حسین غفاری

روایت‌های بی‌گاهِ یک پیام‌برِ پاره‌وقتِ دوره‌گرد

مدیریت بازی در خانواده

در ادامه جلسه‌ی قبل، در خدمت والدین دانش آموزان پایه هشتم دبیرستان خواجه نصیرالدین طوسی (منطقه ۵ تهران) بودم و درباره‌ی بازی‌های دیجیتال با آن‌ها گفتگو کردم.
آن‌چه در این جلسه ارایه شد، ویرایشی جدید از پژوهشی قدیمی درباره‌ی حضور بازی‌های دیجیتال در زندگی بچه‌های ماست. محتوای ارایه شده در این جلسه در چهار فصل دسته بندی شده است:

  • بازی، رسانه‌ی کامل: مختصری درباره‌ی اهمیت بازی‌های رایانه‌ای
  • زیر پوست شهر: مروری بر آمار و ارقام مصرف بازی در کشور
  • ترفندهای پشت پرده: بررسی اثربخش‌ترین ترفندهای بازی‌های موبایلی در جذب مخاطب
  • مدیریت بازی در خانواده: معرفی رویکرد منظومه‌ای به مدیریت بازی در خانواده و راهنمای عملیاتی آن

در صورت تمایل می‌توانید فایل پرده‌نگار این جلسه را از پیوند زیر دریافت کنید:

بازی، بازی نیست

گفتگوها (۱)

با سلام خدمت استاد گرانقدر جناب غفاری
فایلی رو که برای استفاده عمومی بارگذار کردین بسیار جالب و مناسب بود
ولی در صورت امکان برای ارائه این فایل هم اگه بشه مقاله و یا اطلاعات جانبی کافی رو معرفی بفرمائید ممنون میشم

پاسخ:
سلام
از مهمترین نواقص مطالعات سواد رسانه‌ای در ایران، «دسترس پذیر نبودن منابع متقن» و «تحولات سریع حوزه ی رسانه» است.
در پایگاه از سر نوشت می توانید نوشته ها و فایل های مختلفی در این موضوع پیدا کنید. اما واقعا امکان مرتب سازی آن از نظر عملیاتی برایم میسر نیست.

برای نمونه و مرتبط با موضوع بازی ها می توانید این سایت را ببینید: direc.ir

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی