از سر نوشت :: حسین غفاری

روایت‌های بی‌گاهِ یک پیام‌برِ پاره‌وقتِ دوره‌گرد
مهم‌ترین پدیده‌های رسانه‌ای حول پایتخت۵:
- تولید و پخش اولین دنباله‌ی پنجم بر یک مجموعه‌ی تلویزیونی در تاریخ پنجاه ساله‌ی تلویزیون ملی ایران (موفقیت در: اعتبار بخشی عمومی به یک جهان داستانی، ثبات مدیریت تولید، حفظ متداوم کیفیت تولید، مدیریت حاشیه‌ها و ...)
- برقراری اتصال کامل بین رسانه‌ی یک‌طرفه تلویزیون و رسانه دو طرفه وب (واکنش‌های قدم به قدم عوامل و مخاطبان در بازه‌ی زمانی پخش)
- تبدیل گفتمان «جستجوی فرستنده پیام» به یک گفتمان عمومی (حمایت مالی اوج از پایتخت۵ و انتظارات دو طرف از اثر این مداخله‌ی مالی در نتیجه‌ی کار)
- اولین و تکان‌دهنده‌ترین نشت جهان داستان به آگهی‌های بازرگانی در تاریخ تلویزیون ملی ایران (روبیکا زیر لحاف نقی و ارسطو)
  • ۹۷/۰۱/۲۰
  • حسین غفاری

صدا و سیما

گفتگوها (۲)

‏پس از ‎#به_وقت_شام، سازنده‌های ‎#پای‌تخت هم به ما نشان دادند که بی نشان دادن هیچ مدافع حرمی می‌توان جنگ سوریه را روایت کرد...

‎#فتنه‌ی_شام ‎#روایت_درشت

  • محمدحسن شهبازی
  • مورد سوم رو به کلی متوجه نشدم. مورد بعدیش رو هم اگه توضیح بیشتر بدید ممنون میشم.
    پاسخ:
    ۳- در گفتمان عمومی دیگر محصول رسانه‌ای «بی‌طرف» اعتباری ندارد. هر پیامی ساختگی است و حتماً نفع سازنده‌اش را تعقیب می‌کند. این گزاره‌ی کلیدی سواد رسانه‌ای پیش از این در نظر عموم این همه بدیهی نبود.
    ۴- سوء استفاده از اعتبار شخصیت‌های یک مجموعه پرطرفدار در بازسازی کاراکتر خود در قالب آگهی بازرگانی امری بی سابقه است.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی