
۱. مراقب حریم خصوصی خود باشید.
۲. مراقب همنشینان خود باشید.
۲. مراقب رژیم مصرف رسانهی خود باشید.
۳. مراقب قلب پاک خود باشید.
اسم برنامه را هم با احترام به روح شادروان چارلی چاپلین گذاشته «عصر جدید» که همان اول تکلیفمان با آن روشن باشد: قرار است تلاش روزافزون بشر در عصر مدرن برای رسیدن به خوشبختی را ببینیم: humanity crusading in the pursuit of happiness . خیلی هم عالی و پرتقالی.
*
از آن جا که «اتحادیه کشوری دلقکها» یک بخش خصوصی است -و اقتصاد بازار بر آن حکمفرما است و بازار با کسی تعارف ندارد- اتفاقاً به نظرم در این مورد خاص همه روی صندلیهای خودشان نشستهاند. میدانیم که سامانههای اقتصادی برای تثبیت خودشان در نظام ایدئولوژیک هم «چهره» میخواهد، هم «متخصص» و هم «محلل» ...
*
و البته نواده بوسعید ابوالخیر در مقامات التوحید بعد از ذکر حکایتی دردآور* نوشته است:
«هرکه آن جا نشیند که خواهد و مرادش بود، چنانش کشند که نخواهد و مرادش نبود»
*
شیخ ما [ابوالسعید ابوالخیر] گفت که:
وقتی زنبوری به موری رسید. او را دید که دانهای گندم میبرد به خانه و آن دانه زیر و زبر میشد و آن مور با آن زیر و زبر میآمد و به جهد و حیلهی بسیار آن را میکشید و مردمان پای بر او مینهادند و او را خسته و افگار میکردند.
آن زنبور آن مور را گفت که این چه سختی و مشقت است که تو از برای دانهای بر خود نهادهای و از برای یک دانهی محقر چنین مذلت میکشی؟ بیا تا بینی که من چگونه آسان میخورم و از چندین نعمتهای با لذت بی این همه مشقت نصیب میگیرم و از آن چه نیکوتر و بهتر است و شایسته، به مراد خویش به کار میبرم.
پس مور را با خویشتن به دکان قصابی برد. جایی که گوشت نیکو و فربهتر بود بنشست و از جایی که نازکتر بود سیر بخورد و پاره ای فراهم آورد تا ببرد. قصاب فراز آمد و کاردی بر وی زد و آن زنبور را به دو نیمه کرد و بینداخت.
آن زنبور بر زمین افتاد و آن مور فراز آمد و پایش بگرفت و میکشید و میگفت: «هرکه آن جا نشیند که خواهد و مرادش بود، چنانش کشند که نخواهد و مرادش نبود»
#پویش_آرزوها
امیدوارم در راستای تحقق اصل ۳۰ قانون اساسی، پشتیبانی آموزشی و هدایت تحصیلی «همه» دانشآموزان در فضای مجازی «رایگان» باشد.
چهارسوق یازدهم در راه است.
اگر برای ۵ سال آینده نظام آموزشی ایران آرزوهایی دارید به #پویش_آرزوها بپیوندید: ChaharSoogh.ir
آرزوهای تکتک ما آینده را خواهند ساخت؛ انشاءالله.
۱. مراقب حریم خصوصی خود باشید.
۲. مراقب همنشینان خود باشید.
۲. مراقب رژیم مصرف رسانهی خود باشید.
۳. مراقب قلب پاک خود باشید.
به گزارش روابط عمومی رادیو معارف، برنامه «سایه روشن» از ۲۵ بهمن به تبیین تکنیکهای عملیات روانی در حوزه رسانه و خبر میپردازد.
با توجه به اهمیت و افزایش کارکرد جنگ روانی در دهههای اخیر و نقش رسانهها در پیشبرد اهداف دولتها جناب آقای احمد قدیری پژوهشگر و نویسنده در حوزه رسانه و فضای مجازی در این برنامه به بررسی ترفندهای عملیات روانی در رسانهها خواهد پرداخت.
همچنین ذهنیت سازی رسانهها برای مخاطبان، راست جلوه دادن دروغها توسط رسانهها و ارائه هدفمند اطلاعات در رسانهها از جمله محورهایی است که در این برنامه به آن پرداخته میشود.
«سایه روشن» کاری از گروه معارف و جامعه به تهیه سردبیری ابوالفضل سلیمانی و مجری کارشناسی حسین غفاری از شنبه ۲۵ بهمن هر روز به جز جمعهها ساعت ۱۷:۰۰ تقدیم مخاطبان رادیو معارف میشود.
برادران عزیزم در مؤسسه جهادی رضوان که اهتمام مخلصانهای به رفع محرومیت از مناطق دور افتادهی کشورمان دارند، در راستای برنامهریزی بلند مدت برای ارتقای سطح فرهنگی مناطق تحت حمایت تصمیم گرفتند آموزش روش صحیح مصرف رسانهها در میان خانوادهها و جوانان را در دستور کار خود قرار دهند. البته طبیعتاً مقدمهی این فعالیت آگاهی و آموزش خود جهادگران است. به همین منظور، در اولین گام «دوره فشرده رسانهشناسی از کتاب تا کامنت» را روز ۲۲ و ۲۳ بهمن ۹۳، برای برادران و خواهران جهادگر برگزار شد.
۱. موج سوم
۲. شناخت رسانههای اجتماعی
۳. مخاطرات عمومی رسانه های نوین
۱. سایبر دنیا است:
خصلتهای ذاتی دنیای سایبر
*بی زمانی
*بیمکانی
*بی جسمی
۲. سایبر رسانه است:
*رسانه متعامل تکنولوژیک
*اصول سواد رسانهای
۳. سایبر جدی است:
کارکردهای پنجگانه اینترنت
۴. چه باید کرد؟
گام اول:
از منظر «مسئلهی رشد» به موضوع نگاه کنیم.
گام دوم:
رژیم مصرف رسانهای (سبد مصرف رسانهای) خانواده را مدیریت کنیم.
۱. چه کسی؟
۲. چه مقدار؟
۳. چه جایی؟
۴.چه چیزی؟
۵. چه وقتی؟
گام سوم:
مهارتهای مطالعه و تفکر انتقادی را بیاموزیم و به فرزندانمان بیاموزیم.
مقدمه:
از منظر «مسئلهی رشد» به موضوع نگاه کنیم.
جمله اول:
در «دنیای بیمکان» از حریم خصوصی خود مراقبت کنیم.
جمله دوم:
در «دنیای بیزمان» رژیم مصرف رسانهای خود را مدیریت کنیم.
جمله سوم:
در «دنیای بیجسمی» معنای جدید اعتماد را بشناسیم.
جمله چهارم:
در «دنیای اطلاعات» مغالطات رسانهای و فن اقناع را بشناسیم.
جمله پنجم:
در «دنیای ارتباطات» آداب معاشرت مجازی را بشناسیم.
جمله ششم:
در «دنیای علم و آموزش» روش مطالعه و پژوهش را بیاموزیم.
جمله هفتم:
در «دنیای تجارت الکترونیک» دزد و پلیس را بشناسیم.
جمله هشتم:
در «دنیای سرگرمی» مرزها و حریمها را بشناسیم.
جمله نهم:
در «دنیای گمراهی» تقوای رسانهای را بیاموزیم.
جمله دهم:
در «دنیای جوانان» با جوانان همقدم شویم.