و در تاریخ خواهند نوشت که در سنه یکهزار و سیصد و نود و نه شمسی، که سفاهت و شقاوت و کرونا از اینجا تا ینگهدنیا را در نوردیده بود، شبپرههای ریشپرفسوری آخرین تلاشهایشان را میکردند تا زیر سایهی جهل و درماندگی عوام، خود را از آفتاب حقیقت مصون دارند...
البته من مدتهاست به توصیه استاد اخلاقم (!) پایم را از مناقشه با سیمکشها بیرون کشیدهام. اما به پاس رادمردی و زمانشناسی سروران ارجمندم «دکتر کمیل خجسته» و «دکتر عبدالحسین کلانتری» در پاسخگویی به آخرین تقلای مستفرنگهای نشسته بر گردهی ملت، شما را به خواندن یادداشتهای زیر دعوت میکنم:
دنیای استیو جابز و دنیای وزارت ارتباطات
کمیل خجسته
«جهان مصالحهها» یا «منازعات پلتفرمی»؟
عبدالحسین کلانتری
+ الیس الصبح بقریب؟
++ شادی روح سیدمجتبی نواب صفوی صلوات.
در دو نشست مجازی (۱۲ و ۱۴ بهمن) همانند سال گذشته، در جمع اولیای محترم دانشآموزان پایه دهم و یازدهم دبیرستان مفید تهران (قیطریه) دربارهی دلایل جذابیت بازیهای دیجیتال و چهار گونه بازیکن این بازیها صحبت کردم و برخی پیشنهادهای تربیتی برای مدیریت بازیها در خانواده را مرور کردم.
به دعوت مدیران محترم مجتمع فرهنگی صلحا (منطقه ۳ تهران) یک دوره اختصاصی رشدانه۱۴۰۰، ویژه والدین محترم پیشدبستانی و دبستان پسرانه صلحا در بهمنماه ۹۹ توسط مرکز تربیت رسانهای باران، برنامهریزی و اجرا شده است.
در این دوره به همراه برادر گرامی استاد سعید مدرسی، مباحث مختلفی درباره مدیریت رسانهها در خانواده و آثار رسانههای نمایشی، اخبار، فضای مجازی، بازی و موسیقی در زندگی بچهها ارائه میشود.
در برهوت توجه به موضوع «تربیت» در زیستبوم سواد رسانهای ایران، خبر خوبی که هفته پیش شنیدیم، انتشار رایگان «کتابچه راهنمای تربیت رسانهای در خانواده» از طرف «مدرسه هنر و رسانه آینه» بود.
بعد از مطالعه کتابچه مذکور و گفتگو و مشورت با دوستانم، تصمیم گرفتم «تشکری بزرگ» و «گلایهای کوچک» از «مدرسه هنر و رسانه آینه» را به بهانه انتشار این محصول جدید، رسانهای کنم.
برای پنجمین ماه متوالی دوره آموزشی مجازی
ویژه خانوادهها، رشدانه۱۴۰۰، در مرکز تربیت رسانهای باران، برگزار میشود.
در
این دوره که با مدیریت برادر گرامی استاد سعید مدرسی اجرا میشود، مباحث
مختلفی درباره مدیریت رسانهها در خانواده و آثار رسانههای نمایشی، اخبار،
فضای مجازی، بازی و موسیقی در زندگی بچهها ارائه میشود.