
موج سوم
شناخت رسانههای اجتماعی
مخاطرات عمومی رسانه های نوین
چه باید کرد؟
و در تاریخ خواهند نوشت که در سنه یکهزار و سیصد و نود و نه شمسی، که سفاهت و شقاوت و کرونا از اینجا تا ینگهدنیا را در نوردیده بود، شبپرههای ریشپرفسوری آخرین تلاشهایشان را میکردند تا زیر سایهی جهل و درماندگی عوام، خود را از آفتاب حقیقت مصون دارند...
البته من مدتهاست به توصیه استاد اخلاقم (!) پایم را از مناقشه با سیمکشها بیرون کشیدهام. اما به پاس رادمردی و زمانشناسی سروران ارجمندم «دکتر کمیل خجسته» و «دکتر عبدالحسین کلانتری» در پاسخگویی به آخرین تقلای مستفرنگهای نشسته بر گردهی ملت، شما را به خواندن یادداشتهای زیر دعوت میکنم:
دنیای استیو جابز و دنیای وزارت ارتباطات
کمیل خجسته
«جهان مصالحهها» یا «منازعات پلتفرمی»؟
عبدالحسین کلانتری
+ الیس الصبح بقریب؟
++ شادی روح سیدمجتبی نواب صفوی صلوات.
موج سوم
شناخت رسانههای اجتماعی
مخاطرات عمومی رسانه های نوین
چه باید کرد؟
در این جلسه پیش نویسی از مقالهی -هنوز- منتشر نشدهی «ارکان اربعهی دنیای سایبر» برای همکاران ارایه و مورد استقبال آنان قرار گرفت.
برای اطلاع بیشتر از محتوای جلسه، این نوشته را ببینید: http://azsarnevesht.ir/post/306
سلام
پسر ۱۵سالهام به یک بازی اینترنتی به نام «کلش آف کلندز» بسیار وابسته شده است و از مهرماه سال گذشته تا به حال مرتب آن را بهروز میکند. حتی وقتی از تهران دور است نگران بهروز شدن آن است. لازم به ذکر است که پسرم موبایل شخصی ندارد و برای ارتباط با دوستانش و حتی همین بازی از موبایل من و پدرش استفاده میکند. همچنین همه خانواده یک لب تاب داریم که به نوبت و در صورت نیاز از آن استفاده میکنیم.
با اینکه بچهی با استعدادی است و کلاس اول دبیرستان است، اما نمیتواند تمرکز خوبی روی دروسش داشته باشد.
من و پدرش واقعا نمیدانیم باید چه رفتاری را در مقابل وابستگی ایشان به این بازی انجام دهیم.
خواهش میکنم مرا راهنمایی بفرمایید.
موج سوم
شناخت رسانههای اجتماعی
مخاطرات عمومی رسانه های نوین
چه باید کرد؟
ده دلیل که نشان میدهد قدیمیترین رسانهی برخط جمعی هنوز کارآمد است
از چهارم اردیبهشت ۱۳۱۹ ش. که اولین فرستندهی رادیویی ایران با پخش روزانه هشت ساعت برنامه افتتاح شد تا امروز، این رسانهی سحرانگیز هفتاد و پنج بهار پر فراز و نشیب را با ما طی کردهاست. رادیو به عنوان اولین رسانهی برخط جمعی خیلی زود جای خود را در میان قشرهای مختلف مردم باز کرد و حتی بعد از راه اندازی تلویزیون ملی در دهه چهل تا مدتها رسانهی اول مردم ایران بود.