از سر نوشت :: حسین غفاری

روایت‌های بی‌گاهِ یک پیام‌برِ پاره‌وقتِ دوره‌گرد

فهرست
x
x
خرده ادراکات
  • ۲۸ مهر ۹۹

    از «مومو» خوشم آمد.
    حربه‌ی مفید و مؤثری برای ترساندن بچه‌ها و خانواده‌ها از واتساپ! مثل همان «لولو» که مادربزرگ‌ها ما را از آن می‌ترساندند که سراغ خوراکی‌های ته انباری نرویم!

    مقابله با آن هم ساده است. اگر خانواده‌ها آموزه‌های تربیتی را در سطح قصه شنگول و منگول در خانه پیاده کنند، «مومو» راه به جایی نمی‌برد:
    در را به روی غریبه باز نکنید؛
    شماره غریبه را مسدود کنید؛
    پیام غریبه را جواب ندهید.

    سخت است؟

  • ۱۷ شهریور ۹۹

    و در تاریخ خواهند نوشت که در سنه یکهزار و سیصد و نود و نه شمسی، که سفاهت و شقاوت و کرونا از اینجا تا ینگه‌دنیا را در نوردیده بود، شب‌پره‌های ریش‌پرفسوری آخرین تلاش‌هایشان را می‌کردند تا زیر سایه‌ی جهل و درماندگی عوام، خود را از آفتاب حقیقت مصون دارند...
    البته من مدت‌هاست به توصیه استاد اخلاقم (!) پایم را از مناقشه با سیم‌کش‌ها بیرون کشیده‌ام. اما به پاس رادمردی و زمان‌شناسی سروران ارجمندم «دکتر کمیل خجسته» و «دکتر عبدالحسین کلانتری» در پاسخگویی به آخرین تقلای مستفرنگ‌های نشسته بر گرده‌ی ملت، شما را به خواندن یادداشت‌های زیر دعوت می‌کنم:

    دنیای استیو جابز و دنیای وزارت ارتباطات
    کمیل خجسته

    «جهان مصالحه‌ها» یا «منازعات پلتفرمی»؟
    عبدالحسین کلانتری

    + الیس الصبح بقریب؟
    ++ شادی روح سیدمجتبی نواب صفوی صلوات.

x
x
دسته‌بندی نوشته‌ها

در جلسه‌ی سالانه‌ی دبیران دوره‌ی دوم مجتمع تربیتی فرهنگ (منطقه۳) فرصتی دست داد تا در جمع همکاران عزیزم به مرور سریع تعریف سواد رسانه‌ای و هرم آموزش آن بپردازم.
بحث با توصیف اجمالی وضعیت فعلی نوجوانان و جوانان در مواجهه با رسانه‌های نوین آغاز شد و بعد از آن به موضوع «سواد رسانه‌ای چه نیست؟» پرداختیم.

در ادامه‌ی جلسه مروری بر مدل هرم آموزش سواد رسانه‌ای و طبقات آن کردیم و هر یک را به اختصار شرح دادیم.

مجموعه تصاویر ارایه شده در این جلسه را می‌توانید در ادامه دریافت نمایید:

سواد رسانه‌ای چیست و چه می‌کند؟

گفتگوها (۲)

  • محمدامین حسام
  • سلام و احترام
    در زمینه رسانه شناسی منبع مطالعاتی معرفی میکنید؟
    ویس این جلسه منتشر شده؟
    پاسخ:
    سلام علیکم
    این سخنرانی مربوط به دو سال پیش است. آن روز جزییات کامل رسانه‌شناسی را نمی دانستیم. اما حالا دیگر آن را «جریان‌شناسی رسانه‌ها» صدا می‌کنیم و اخیراً جزییات بیشتری از آن منتشر کرده‌ام. این تصویر را ببین:
    http://bayanbox.ir/view/8455171843412835378/MediaLitracyLearning-4.jpg
    حالا می توانی برای هر یک از این عناوین هشت گانه دنبال منبع مناسب بگردی.

    این مطلب را هم از دست نده:
    http://azsarnevesht.ir/post/446

    به جای صدای این جلسه هم به نظرم این فیلم را ببینی بهتر است:
    https://www.aparat.com/v/MXtmI

    سلام ممنون ، پاور کلی، مختصر و مفید بود، پیشنهادم اینه که اگر سرفصل های کتاب و عناوین و فنون رسانه ای رو در حد اشاره یا نام بردن، اضافه کنید، محتوای بهتری نصیب مخاطب ها میشه.بازم ممنون.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی