از سر نوشت :: حسین غفاری

روایت‌های بی‌گاهِ یک پیام‌برِ پاره‌وقتِ دوره‌گرد

فهرست
x
x
خرده ادراکات
  • ۳ بهمن ۹۷

    #پویش_آرزوها
    امیدوارم در راستای تحقق اصل ۳۰ قانون اساسی، پشتیبانی آموزشی و هدایت تحصیلی «همه» دانش‌آموزان در فضای مجازی «رایگان» باشد.


    چهارسوق یازدهم در راه است.
    اگر برای ۵ سال آینده نظام آموزشی ایران آرزوهایی دارید به #پویش_آرزوها بپیوندید: ChaharSoogh.ir
    آرزوهای تک‌تک ما آینده را خواهند ساخت؛ ان‌شاءالله.

  • ۲۶ دی ۹۷

    وقتی از «سیم‌کش احمق» حرف می‌زنیم، از چه حرف می‌زنیم؟

    بسترسازانِ دولتی زیرساخت، توسعه‌دهندگان خصولتی پلتفرم را به خط کرده‌اند که با اسم رمز «محتوا» از «بازار» چند میلیونی کودک و نوجوان «پول» دربیاورند. این وسط هم مشارکت «بخش خصوصی» نقش «شکل کار» را بازی می‌کند.
    چه محتوایی تولید کنیم؟ محتوایی که بتواند در پلتفرم‌مان بنشیند و از زیرساخت بشود پولش را گرفت!
    الحمدلله این هم شد «استراتژی توسعه کسب و کار»

    کودک یعنی چه؟ نوجوانی چیست؟ تربیت کو؟ کدام نیاز؟ با چه استانداردی؟ ...


    «سیم‌کش احمق» کودک و نوجوان را «بازار» می‌بیند.
    «سیم‌کش احمق» نباشیم.

  • ۱۶ دی ۹۷

    علت لبخندهای الکی «معلم» و «مهندس» چیست؟

    مهندس می‌داند که معلم «بی‌چاره» است: نه کسب و کار پر رونقی دارد نه اهل و عیال خرسندی. در رتق و فتق امور محوله مانده و از تأمین رفاه و دلخوشی خانواده درمانده: پز عالی و جیب خالی.
    معلم هم می‌داند که مهندس «پیاده» است: نه تربیت را میشناسد و نه از محتوا چیزی می‌داند. سیم‌کش است و بساز و بنداز. پول یامفت زیرساخت در جیب راستش و ربح شبهه‌ناک خدمات ارزش افزوده در جیب چپش قلنبه شده. جوان است و سرش پر از باد سیاست است.

    چه اتحادی خطرناک‌تر از این؟ تفاهم‌نامه‌ی رند و مفلس!
    «مفلس» می‌داند که بازیچه‌ی شهوت سیاسی «رند» شده و دست گدایی‌ش، آبروی حرفه‌ای‌ش را برده؛ و «رند» می‌داند که «مفلس» به جیبش طمع دارد و عاشق چشم و ابرویش نیست و او را آدم حساب نمی‌کند.

    زمانه‌ی تلخی شده. در پس این صورتک‌های خندان، چه کینه‌ها مخفی شده.

  • ۳ دی ۹۷

    وقتی از «سیم‌کش وقیح» حرف می‌زنیم از چه موجودی سخن می‌گوییم؟

    دار و دسته‌ی دغلکار و حقه‌بازی که برای تضمین منافع شرکایشان از «سیم‌کارت کودک» و «کودک آنلاین» و «سواد رسانه» حرف می‌زنند؛ ولی در محدوده‌ی وظایفشان از ایجاد «سیم‌کارت پاک» هم عاجزند.
    *
    از دشمنان برند شکایت به دوستان؛
    چون دوست دشمن است، شکایت کجا بریم؟

  • ۲۸ آذر ۹۷

    برخی دوستان از یادداشت دیروز من درباره گونه‌ی تازه به دوران رسیده‌ی «سیم‌کش وقیح» تعجب و تحیر کردند.

    باید بگویم تا این نمودار «نمایی از مالکیت در صنعت مخابرات ایران» را خوب ندیده‌اید و عناصر فعال در آن را از نزدیک درک نکرده‌اید به شما حق می‌دهم تعجب کنید.
    البته بعدش تقاضا دارم به این بنده‌ی کم‌ترین هم حق بدهید!

  • ۲۷ آذر ۹۷

    در تبارشناسی سیم‌کش‌ها بعد از مشاهده‌ی انواع کم‌خطر «سیم‌کش احمق» و نمونه‌های خطرناک «سیم‌کش خبیث»، چشممان به جمال گونه‌ی حیرت‌انگیز «سیم‌کش وقیح» هم روشن شد الحمدلله.
    برادران به سرعت در حال پایین آمدن از نردبان «تکامل انواع» مرحوم مغفور چارلز داروین هستند.
    خدا به کودکان ما رحم فرماید؛ آمین!

x
x
دسته‌بندی نوشته‌ها

۹ مطلب در مرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

بازخوانی مبارزات فرهنگی - اجتماعی امام هادی علیه‌السلام

پژوهشگر: علیرضا ابراهیمی (دوره ۲۴)

آغاز پژوهش: مرداد ۹۵

رمز گشایی از چهره ناپلئون

پژوهشگر: علیرضا پوراورنگ (دوره ۲۴)

آغاز پژوهش: مرداد ۹۵

بازخوانی فتنه‌ی بعد از شهادت امام کاظم علیه‌السلام

پژوهشگر: مهدی فهیمی (دوره ۲۴)

آغاز پژوهش: مرداد ۹۵

یهود از منظر قرآن

پژوهشگر: علی مرتضی قلی (دوره ۲۴)

آغاز پژوهش: مرداد ۹۵

بررسی تأثیر فوتبال بر جامعه

پژوهشگر: سید محمدعلی سربها (دوره ۲۵)

آغاز پژوهش: مرداد ۹۵

فراز و فرودهای تجربه‌ی تاریخی حکومت شیعی «آل بویه»

پژوهشگر: محمدحسن دومیرانی (دوره ۲۵)

آغاز پژوهش: مرداد ۹۵

اخلاق در فضای مجازی، معیارهای جهانی و ضوابط اسلامی

پژوهشگر: علیرضا قاسمی (دوره ۲۵)

آغاز پژوهش: مرداد ۹۵

الحمدلله توفیق داشتم در سومین اجلاس ملی فعالان شاخص جبهه فضای مجازی انقلاب اسلامی -فصل وصل ۳- به همراه دوستان و همکارانم در کارگروه مربیان سواد فضای مجازی حضور داشته باشم.
در سه روز برگزاری همایش و کارگاه ها، با دوستان خوبی آشنا شدم و گفتگوهای مفیدی داشتیم. عصر جمعه هم به همراه برادرم حسین‌آقای حق‌پناه چهارچوب نظری آموزش سواد رسانه‌ای را که در این سال‌ها به آن رسیده‌ایم برای سایر حاضران تشریح کردیم. تصویر بالا شمای کلی از مطلب ارایه شده در این نشست است.

  • حسین غفاری

برنامه اول (۳ مرداد ۹۵)
رسانه‌ها را انتخاب کنیم. چقدر از مصرف رسانه‌ای ما از روی عادت یا اجبار است و چقدر از روی انتخاب؟

برنامه دوم (۵ مرداد ۹۵)
ملاک‌های انتخاب رسانه: محاسبه‌ی هزینه‌ی فرصت‌های از دست رفته

برنامه سوم (۷ مرداد ۹۵)
ملاک‌های انتخاب رسانه: شناخت تولید کننده‌ی پیام رسانه‌ای

  • حسین غفاری