۱. مراقب حریم خصوصی خود باشید.
۲. مراقب همنشینان خود باشید.
۲. مراقب رژیم مصرف رسانهی خود باشید.
۳. مراقب قلب پاک خود باشید.
۱. مراقب حریم خصوصی خود باشید.
۲. مراقب همنشینان خود باشید.
۲. مراقب رژیم مصرف رسانهی خود باشید.
۳. مراقب قلب پاک خود باشید.
به گزارش روابط عمومی رادیو معارف، برنامه «سایه روشن» از ۲۵ بهمن به تبیین تکنیکهای عملیات روانی در حوزه رسانه و خبر میپردازد.
با توجه به اهمیت و افزایش کارکرد جنگ روانی در دهههای اخیر و نقش رسانهها در پیشبرد اهداف دولتها جناب آقای احمد قدیری پژوهشگر و نویسنده در حوزه رسانه و فضای مجازی در این برنامه به بررسی ترفندهای عملیات روانی در رسانهها خواهد پرداخت.
همچنین ذهنیت سازی رسانهها برای مخاطبان، راست جلوه دادن دروغها توسط رسانهها و ارائه هدفمند اطلاعات در رسانهها از جمله محورهایی است که در این برنامه به آن پرداخته میشود.
«سایه روشن» کاری از گروه معارف و جامعه به تهیه سردبیری ابوالفضل سلیمانی و مجری کارشناسی حسین غفاری از شنبه ۲۵ بهمن هر روز به جز جمعهها ساعت ۱۷:۰۰ تقدیم مخاطبان رادیو معارف میشود.
برادران عزیزم در مؤسسه جهادی رضوان که اهتمام مخلصانهای به رفع محرومیت از مناطق دور افتادهی کشورمان دارند، در راستای برنامهریزی بلند مدت برای ارتقای سطح فرهنگی مناطق تحت حمایت تصمیم گرفتند آموزش روش صحیح مصرف رسانهها در میان خانوادهها و جوانان را در دستور کار خود قرار دهند. البته طبیعتاً مقدمهی این فعالیت آگاهی و آموزش خود جهادگران است. به همین منظور، در اولین گام «دوره فشرده رسانهشناسی از کتاب تا کامنت» را روز ۲۲ و ۲۳ بهمن ۹۳، برای برادران و خواهران جهادگر برگزار شد.
۱. موج سوم
۲. شناخت رسانههای اجتماعی
۳. مخاطرات عمومی رسانه های نوین
۱. سایبر دنیا است:
خصلتهای ذاتی دنیای سایبر
*بی زمانی
*بیمکانی
*بی جسمی
۲. سایبر رسانه است:
*رسانه متعامل تکنولوژیک
*اصول سواد رسانهای
۳. سایبر جدی است:
کارکردهای پنجگانه اینترنت
۴. چه باید کرد؟
گام اول:
از منظر «مسئلهی رشد» به موضوع نگاه کنیم.
گام دوم:
رژیم مصرف رسانهای (سبد مصرف رسانهای) خانواده را مدیریت کنیم.
۱. چه کسی؟
۲. چه مقدار؟
۳. چه جایی؟
۴.چه چیزی؟
۵. چه وقتی؟
گام سوم:
مهارتهای مطالعه و تفکر انتقادی را بیاموزیم و به فرزندانمان بیاموزیم.
مقدمه:
از منظر «مسئلهی رشد» به موضوع نگاه کنیم.
جمله اول:
در «دنیای بیمکان» از حریم خصوصی خود مراقبت کنیم.
جمله دوم:
در «دنیای بیزمان» رژیم مصرف رسانهای خود را مدیریت کنیم.
جمله سوم:
در «دنیای بیجسمی» معنای جدید اعتماد را بشناسیم.
جمله چهارم:
در «دنیای اطلاعات» مغالطات رسانهای و فن اقناع را بشناسیم.
جمله پنجم:
در «دنیای ارتباطات» آداب معاشرت مجازی را بشناسیم.
جمله ششم:
در «دنیای علم و آموزش» روش مطالعه و پژوهش را بیاموزیم.
جمله هفتم:
در «دنیای تجارت الکترونیک» دزد و پلیس را بشناسیم.
جمله هشتم:
در «دنیای سرگرمی» مرزها و حریمها را بشناسیم.
جمله نهم:
در «دنیای گمراهی» تقوای رسانهای را بیاموزیم.
جمله دهم:
در «دنیای جوانان» با جوانان همقدم شویم.