به دعوت مرکز تربیت مربی مجتمع فرهنگی آموزشی امام صادق علیهالسلام، در جمع مادران محترم دبستان دخترانه حاضر شدم و دربارهی تربیت رسانهای در خانواده صحبت کردم.
مباحث مطرح شده در این جلسه، مشابه این جلسه بود: خانواده و تربیت رسانهای - ویرایش دوم
به دعوت مرکز تربیت مربی مجتمع فرهنگی آموزشی امام صادق علیهالسلام، در جمع مادران محترم دبستان دخترانه حاضر شدم و دربارهی تربیت رسانهای در خانواده صحبت کردم.
مباحث مطرح شده در این جلسه، مشابه این جلسه بود: خانواده و تربیت رسانهای - ویرایش دوم
در آخرین روز دوره تخصصی خواهران فعال فرهنگی در شهر کرج، به اتفاق برادر عزیزم مهندس فیروزمند برای اولین بار سرفصل «سواد داستان» را که مدتها مترصد آمادهسازی و ارائه آن بودیم، در دو نشست فشرده مطرح کردیم.
این عنوان جدید که در حقیقت مقدمهای برای سرفصل «سواد سینما» به حساب میآید، از جمله مباحث مغفول در دورههای رایج سواد رسانهای است که الحمدلله فرصت و همت پرداختن به آن نصیبمان شد. هدف از این بحث آشنایی مخاطب با عناصر داستان به منظور فهم بهتر آن و برخورد فعالانه با محصولات داستانی است.
در جمع اولیای محترم دبیرستان دخترانه معلم حاضر شدم و دربارهی «چالش مکان» در مدیریت رسانهها در خانواده صحبت کردم.
محتوای بحث مشابه این جلسه بود: چالش مکان در مدیریت رسانه در خانواده
در جمع اولیای محترم پایه یازدهم دبیرستان پسرانه علامه حلی ۱۰ (منطقه ۴ - پاسداران) حاضر شدم و دربارهی «چالش مکان» در مدیریت رسانهها در خانواده صحبت کردم.
محتوای بحث مشابه این جلسه بود: چالش مکان در مدیریت رسانه در خانواده
در یک نشست فشرده در ادامهی هجدهمین دوره تربیت مربی مؤسسه مسیر رسانه، به ضرورت
و روشهای تجهیز به سپر دفاع روانی در قالب منطق و تفکر انتقادی پرداختم.
محتوای جلسه شبیه به این نشست بود: انسان باید منطق داشته باشد
به دعوت دوستان عزیز در مرکز بسیج سازمان صدا وسیما، در «کارگاه مهارتهای هزاره سوم» حاضر شدم و با خواهران حاضر در این دوره درباره شرایط جدید تربیت در مواجهه با رسانههای نوین صحبت کردم.
محتوای مباحث این جلسه مشابه این نشست بود: خانواده و تربیت رسانهای - ویرایش دوم
هجدهمین دوره تربیت مربی سواد رسانهای با همت دوستانم در مؤسسه مسیر رسانه و با همکاری تبیان در حال برگزاری است.
در خدمت خواهران و برادران فراگیر در این دوره، به ارائه سرفصل «آداب مصرف رسانهها» پرداختم. محتوای جلسه مشابه این نشست بود: آداب مصرف رسانهها (راهنمای عملیاتی)
نوجوانی سن هنجارپذیری و هنجارگریزی است. طبیعی است که شما دوست داشته باشید آنطور که دوست دارید رفتار کنید و طبیعی است که بزرگترها هم دوست داشته باشند که شما آنطور که آنها میپسندند رفتار کنید! این یک نبرد سنتی و بیپایان در تاریخ زندگی اجتماعی بشر است؛ اما همانقدر که بزرگترها نباید بر تحمیل سلیقههایشان به شما پافشاری کنند، شما هم نباید صرفاً از روی امیال و هوسهایتان گام بردارید. بزرگترها همیشه اشتباه نمیکنند و قواعد زندگی همیشه هم غیرمنطقی نیست.
در ادامهی جلسهی قبلی، در خدمت اولیای محترم دبستان الفبای تربیت اسلامی، دربارهی شیوههای مدیریت بازی در خانواده صحبت کردیم.
سرفصل مباحث در این جلسه مشابه این نشست بود: بازی، بازی نیست
مجدداً توفیق داشتم در جمع اولیای پایه یازدهم دبیرستان مفید (قیطریه) دربارهی چالشهای حریم خصوصی در دنیای دیجیتال صحبت کنم. بحث این جلسه را با مروری بر دستاوردهای فناورانه در حوزه دادهکاوی و هوش مصنوعی شروع کردیم و در ادامه به آسیب پذیری حریم خصوصی در مقابل تکنیک هایی مثل اوسینت گفتگو کردیم.