من به عنوان معلم باید بتوانم به شاگردانم «سواد دیجیتالی» و «سواد اطلاعاتی» بیاموزم. اما در حال حاضر من در کلاسم نمیتوانم بگویم موبایل، لب تاپ و اینترنت را باز کنید و سرچ کنید؛ نمیتوانم بگویم، چون برای فضای مدرسه و رابطه معلم و شاگردی حرمتی قائل هستم. همینطور که دانشآموز شروع میکند به سرچ کردن، فضای مجازی چه پیشنهادهایی به او میدهد؟
من برای حل این مشکل در مدرسهی خودم مجبورم فیلترینگ داخلی و سیستم پایش محتوا بگذارم. وظیفه حاکمیت پس چه شد؟
اینها چالشهایی است که «سواد رسانهای» نمیتواند حل کند. برای حل کردن آن باید برویم زیرساختهای استفاده امن و سالم و مفید را راهاندازی کنیم.