در دو جلسهی پیاپی در ادامهی شانزدهمین دوره تربیت مربی مؤسسه مسیر رسانه، به ضرورت
و روشهای تجهیز به سپر دفاع روانی در قالب منطق و تفکر انتقادی پرداختم.
محتوای جلسه شبیه به این نشست بود: انسان باید منطق داشته باشد
در دو جلسهی پیاپی در ادامهی شانزدهمین دوره تربیت مربی مؤسسه مسیر رسانه، به ضرورت
و روشهای تجهیز به سپر دفاع روانی در قالب منطق و تفکر انتقادی پرداختم.
محتوای جلسه شبیه به این نشست بود: انسان باید منطق داشته باشد
شانزدهمین دوره تربیت مربی سواد رسانهای با همت دوستانم در مؤسسه مسیر رسانه و با همکاری کانون اندیشه جوان در حال برگزاری است.
در خدمت خواهران و برادران فراگیر در این دوره، به ارائه سرفصل «آداب مصرف رسانهها» پرداختم. محتوای جلسه مشابه این نشست بود: آداب مصرف رسانهها (راهنمای عملیاتی)
آنچه میخوانید را در حاشیهی سفر اولین تیم ملی المپیاد دانشآموزی سواد
رسانهای ایران به مالزی در اسفندماه ۱۳۹۶ خورشیدی نوشتم. گزارشی غیررسمی
از سفر رسمی «خاله خرسه» و «آقای آهسته» به «دکورلند DecorLand» از
غریبترین بلاد اسلام در خاورِ دور.
«پرافسور مهدی» را چند روزی قبل از سفر دیدم و عصارهی تجربیات یک دهه
زندگی در شرق و غرب را اینطور از او نوشیدم: «Malaysia is a big Show off»
و من در این سفر بارها و بارها به قولِ صادقِ آن رفیقِ دانشمندم مؤمن شدم.
هرچند که همراهان گرامی من در این سفر، «خاله خرسه» و «آقای آهسته»، آن را
«دکورلند» نامیدند و بسیار خوش داشتند.
در هفتمین دوره از کلاسهای «چگونه کتاب تفکر و سواد رسانهای را تدریس کنیم؟» به میزبانی مدرسه هنر و رسانه آینه، مختصری دربارهی شیوههای جدید آموزش در کلاس درس و به طور خاص مبانی، اصول و فنون اجرای یادگیری همیارانه صحبت کردم.
در این جلسه نمونههایی از یادگیری همیارانه در کلاس تفکر و سواد رسانهای پایه دهم را مثال زدم و دربارهی چالشهای اجرای آن با معلمان گرامی حاضر در جلسه گفتگو کردیم.
امروز در سفری فشرده و شیرین، به همراه برادر عزیزم، حسین آقای حقپناه، در خدمت برادران و خواهران گرامی در شهر اصفهان بودیم و در نشستهای مجزا به تبیین اثرات رسانهها بر زندگی و رفتارهای نوجوانان و نقش کلیدی خانواده در مدیریت مصرف رسانهها پرداختیم.
میزبانی کریمانه و تعامل صمیمانه برادران برگزارکننده، خاطرهای به یادماندنی از این روز گرم تابستانی برایم ساخت. انشاءالله در مسیری که انتخاب کردهاند سربلند باشند.
محتوای جلسه مشابه این نشست بود: خانواده و تربیت رسانهای
امروز در در ششمین دوره کلاسهای «چگونه کتاب تفکر و سواد رسانهای را تدریس کنیم؟» به میزبانی مدرسه هنر و رسانه آینه، گزارشی از هفت درس تألیفی خودم برای کلاس سواد رسانهای دهم دبیرستان و روشهای همیارانه اجرای آن ارائه کردم و دربارهی این تجربهی تازه با دبیران و آموزگاران گرامی صحبت کردم.
فایل پردهنگار مطالب ارائه شده در این جلسه را دریافت بفرمایید: