از سر نوشت :: حسین غفاری

روایت‌های بی‌گاهِ یک پیام‌برِ پاره‌وقتِ دوره‌گرد

این جلسه که با حضور فرهنگیان محترم و به همت اداره کل آموزش و پرورش استان تهران برگزار شده بود، با توصیف «نظام جامع تربیت رسانه‌ای» شروع و در آن ضرورت طراحی رژیم مصرف رسانه‌ای برای نوجوانان تشریح شد.
در ادامه جلسه پنج سؤال کلیدی در تعیین رژیم مصرف یک به یک به تبیین شد.

سؤال اول: چه کسی؟

سؤال دوم: چه چیزی؟

سؤال سوم: چه مقدار؟

سؤال چهارم: چه زمانی؟

سؤال پنجم: چه مکانی؟

این جلسه با پرسش و پاسخ و گفتگوهای رو در روی همکاران حاضر در جلسه به پایان رسید.

گفتگوها (۱)

  • حسین غفاری
  • امتحانک رژیم مصرف رسانه‌ها و بازی‌های ویدیویی
    (مربوط به همین جلسه)

    ۱- کدام گزینه از فایده‌های بازی‌های ویدیویی است؟
    الف) داشتن ظاهر جذاب و تفننی
    ب) داشتن تنوع ساختاری و موضوعی
    ج) کمک به رشد مهارت‌های فضایی
    د) حجم عظیم گردش مالی در صنعت بازی‌سازی

    ۲- کدام گزینه مخاطرات بازی‌های ویدیویی را جامع‌تر بیان می‌کند؟
    الف) آسیب به چشم و مغز، آسیب به روابط اجتماعی، خشونت و ترس
    ب) تأثیر بر سلامت جسم، تأثیر بر ذهن و روان، اتلاف وقت، مسایل غیر اخلاقی
    ج) نقض ارزش‌های دینی و ملی، ترویج خشونت و رفتارهای زشت، ایجاد ناامیدی
    د) اتلاف وقت و پول، انزوا و افسردگی، مسایل غیراخلاقی

    ۳- پنج سؤال کلیدی در تعیین رژیم مصرف رسانه‌ای کدام است؟
    الف) چه محتوایی؟ چه وقتی؟ چه انگیزه‌ای؟ چه رسانه‌ای؟ چه نتیجه‌ای؟
    ب) چه مخاطبی؟ چه رسانه‌ای؟ چه مقدار؟ برای چه؟ چه زمانی؟
    ج) چه وقتی؟ چه جایی؟ چه روشی؟ چه هدفی؟ چه افرادی؟
    د) چه کسی؟ چه چیزی؟ چه مقدار؟ چه زمانی؟ چه مکانی؟

    ۴- اولین گام در ارتقای سواد رسانه‌ای چیست و چطور می‌توان به آن دست یافت؟

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی