خلاصه مباحث:
* ماهیت بازیهای رایانه ای در مقایسه با سایر رسانهها چیست؟ آیا میتوان ذات مثبت، منفی و یا خنثی به آن نسبت داد؟
* تعیین کارکردها و کژکارکردهای بازیهای رایانه ای و تبیین آن نیازمند توجه به چه عناصری میباشد؟
* نهادهای مؤثر جامعه در افزایش کارکردها و کاهش کژکارکردهای بازیهای رایانهای چه رسالت و وظیفهای (اعم از بسترسازی، کنترل، تولید، نظارت، ایجاد سواد بازی و ...) دارند؟
- مدارس
- خانواده
- نهادهای عمومی (اعم از شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی فضای مجازی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد ملی بازیهای رایانه ای)
- رسانهها
* راهبردها و رسالت رسانه ملی در حوزه بازیهای رایانهای (با تأکید بر جایگاه و وظایف رادیو معارف)