- وب به کجا میرود؟
تغییرات تکنیکی و معنایی وب در دو دهه
وب ۳ : وب هوشمند
- شناخت رسانههای اجتماعی
- رسانههای اجتماعی انتشار محور:
مبتنی بر نیاز کاربران به انتشار محتوای پیوسته یا موضوعی ایجاد شدهاند.
- وبلاگ
- دانشنامه
- جستجوگرها
- رسانههای اجتماعی گفتگو محور:
مبتنی بر نیاز کاربر به گفتگو و تعامل رو در رو با دیگر کاربران طراحی میشوند.
- چت روم
- ایمیل
- تالار گفتگو
- برنامک های ارتباطی تلفن همراه
- رسانههای اجتماعی اشتراک محور:
مبتنی بر قابلیت به اشتراک گذاری انواع محتوای چندرسانهای در فضای مجازی ایجاد شدهاند
- اشتراک عکس و فیلم
- رسانههای اجتماعی شبکه محور:
مبتنی بر نیاز کاربران به تشکیل گروهای ارتباطی مجازی (خانوادگی، دوستی، کاری، ...) ایجاد شده و معمولاً با عنوان «شبکههای اجتماعی» شناخته میشوند.
- شبکه های اجتماعی
سنجش پایانی:
۱- تفاوت وب ۲ با وب ۱ در چیست؟
۲- وب هوشمند چیست و مزایا و معایب آن کدام است؟
۴- انواع رسانه های اجتماعی را نام برده برای هر کدام یک مثال ذکر کنید.