از سر نوشت :: حسین غفاری

روایت‌های بی‌گاهِ یک پیام‌برِ پاره‌وقتِ دوره‌گرد

فهرست
x
x
خرده ادراکات
  • ۳ بهمن ۹۷

    #پویش_آرزوها
    امیدوارم در راستای تحقق اصل ۳۰ قانون اساسی، پشتیبانی آموزشی و هدایت تحصیلی «همه» دانش‌آموزان در فضای مجازی «رایگان» باشد.


    چهارسوق یازدهم در راه است.
    اگر برای ۵ سال آینده نظام آموزشی ایران آرزوهایی دارید به #پویش_آرزوها بپیوندید: ChaharSoogh.ir
    آرزوهای تک‌تک ما آینده را خواهند ساخت؛ ان‌شاءالله.

  • ۲۶ دی ۹۷

    وقتی از «سیم‌کش احمق» حرف می‌زنیم، از چه حرف می‌زنیم؟

    بسترسازانِ دولتی زیرساخت، توسعه‌دهندگان خصولتی پلتفرم را به خط کرده‌اند که با اسم رمز «محتوا» از «بازار» چند میلیونی کودک و نوجوان «پول» دربیاورند. این وسط هم مشارکت «بخش خصوصی» نقش «شکل کار» را بازی می‌کند.
    چه محتوایی تولید کنیم؟ محتوایی که بتواند در پلتفرم‌مان بنشیند و از زیرساخت بشود پولش را گرفت!
    الحمدلله این هم شد «استراتژی توسعه کسب و کار»

    کودک یعنی چه؟ نوجوانی چیست؟ تربیت کو؟ کدام نیاز؟ با چه استانداردی؟ ...


    «سیم‌کش احمق» کودک و نوجوان را «بازار» می‌بیند.
    «سیم‌کش احمق» نباشیم.

  • ۱۶ دی ۹۷

    علت لبخندهای الکی «معلم» و «مهندس» چیست؟

    مهندس می‌داند که معلم «بی‌چاره» است: نه کسب و کار پر رونقی دارد نه اهل و عیال خرسندی. در رتق و فتق امور محوله مانده و از تأمین رفاه و دلخوشی خانواده درمانده: پز عالی و جیب خالی.
    معلم هم می‌داند که مهندس «پیاده» است: نه تربیت را میشناسد و نه از محتوا چیزی می‌داند. سیم‌کش است و بساز و بنداز. پول یامفت زیرساخت در جیب راستش و ربح شبهه‌ناک خدمات ارزش افزوده در جیب چپش قلنبه شده. جوان است و سرش پر از باد سیاست است.

    چه اتحادی خطرناک‌تر از این؟ تفاهم‌نامه‌ی رند و مفلس!
    «مفلس» می‌داند که بازیچه‌ی شهوت سیاسی «رند» شده و دست گدایی‌ش، آبروی حرفه‌ای‌ش را برده؛ و «رند» می‌داند که «مفلس» به جیبش طمع دارد و عاشق چشم و ابرویش نیست و او را آدم حساب نمی‌کند.

    زمانه‌ی تلخی شده. در پس این صورتک‌های خندان، چه کینه‌ها مخفی شده.

  • ۳ دی ۹۷

    وقتی از «سیم‌کش وقیح» حرف می‌زنیم از چه موجودی سخن می‌گوییم؟

    دار و دسته‌ی دغلکار و حقه‌بازی که برای تضمین منافع شرکایشان از «سیم‌کارت کودک» و «کودک آنلاین» و «سواد رسانه» حرف می‌زنند؛ ولی در محدوده‌ی وظایفشان از ایجاد «سیم‌کارت پاک» هم عاجزند.
    *
    از دشمنان برند شکایت به دوستان؛
    چون دوست دشمن است، شکایت کجا بریم؟

  • ۲۸ آذر ۹۷

    برخی دوستان از یادداشت دیروز من درباره گونه‌ی تازه به دوران رسیده‌ی «سیم‌کش وقیح» تعجب و تحیر کردند.

    باید بگویم تا این نمودار «نمایی از مالکیت در صنعت مخابرات ایران» را خوب ندیده‌اید و عناصر فعال در آن را از نزدیک درک نکرده‌اید به شما حق می‌دهم تعجب کنید.
    البته بعدش تقاضا دارم به این بنده‌ی کم‌ترین هم حق بدهید!

  • ۲۷ آذر ۹۷

    در تبارشناسی سیم‌کش‌ها بعد از مشاهده‌ی انواع کم‌خطر «سیم‌کش احمق» و نمونه‌های خطرناک «سیم‌کش خبیث»، چشممان به جمال گونه‌ی حیرت‌انگیز «سیم‌کش وقیح» هم روشن شد الحمدلله.
    برادران به سرعت در حال پایین آمدن از نردبان «تکامل انواع» مرحوم مغفور چارلز داروین هستند.
    خدا به کودکان ما رحم فرماید؛ آمین!

x
x
دسته‌بندی نوشته‌ها

فراز و فرودهای تجربه‌ی تاریخی حکومت شیعی «آل بویه»

پژوهشگر: محمدحسن دومیرانی (دوره ۲۵)

آغاز پژوهش: مرداد ۹۵

گفتگوها (۱۳)

  • حسین غفاری
  • سلام
    از هر کتاب فقط فصل یا بخش مربوط به آل بویه رو مطالعه کن. ترتیب خوندنشون رو هم رعایت کن:

    * چهارده قرن تلاش شیعه برای ماندن و توسعه، روح الله حسینیان

    * تاریخ تشیع در ایران از آغاز تا طلوع دولت صفوی، رسول جعفریان
  • محمد حسن دومیرانی
  • سلام 

    من کتاب های گفته شده را پیدا کردم ولی نمیدانم که چه موردی را باید 

    بخوانم اگر میشود من را راهنمایی بفرمایید 

    باتشکر
    پاسخ:
    سلام
    قبلا عرض کردم. از هر کتاب بخش مربوط به آل بویه را مطالعه کن. 
    نمی توانی بخش آل بویه در هر کتاب را پیدا کنی؟ ببخشید که گوگل روی کاغذ کار نمی کند. فکر کنم مجبوری از فهرست کتاب استفاده کنی یا نهایتا یک دور کتاب ها را ورق بزنی. در گذشته ها معمولا به این روش عمل می کردند.
    *
    لطفا نظرات خودت در این صفحه را به شکل خصوصی ثبت نکن. چون امکان انتشار و پاسخ دادن ندارد. این یکی را خودم دستی درست کردم.
  • محمد حسن دومیرانی
  • چشم
  • محمد حسن دومیرانی
  • سلام لطفا نظر خودتون رو نسبت به عکس های پژوهش من اعلام بفرمایید ضمنا بنده کتاب چهارده قرن را شروع به خواندن کرده ام
    پاسخ:
    سلام
    تصاویر را دیدم. اجمالا خوی است. هر چند که به نظرم در سوالات اصلی پژوهش باید از حجم شناسایی شناسنامه ای پادشاهان و ... کم کنی و به تحلیل رفتارها و اثرات آن بر فرهنگ شیعی تمرکز کنی.
  • محمد حسن دومیرانی
  • سلام 
    چشم 
  • محمد حسن دومیرانی
  • سلام 
    به نظرتون منابعی که معرفی کردید کم نیست چون من از کتاب اول فقط توانستم 5-6 صفحه مفید پیدا کنم 
    پاسخ:
    شما با این منابع شروع کن. حتما منابع دیگری در ادامه معرفی خواهم کرد.
    ضمنا در کتاب تاریخ تشیع در ایران مفصل تر از کتاب اول به موضوع آل بویه پرداخته شده است.
  • محمد حسن دومیرانی
  • سلام 
    به نظر من این کتاب های معرفی شده توسط شما مطالب زیادی نداره مثلا برای کتاب اول (چهارده قرن)مطالب مفیدش فقط 10 صفحه است اگر میشه شما بازهم کتاب به من معرفی کنید و ویا خودم به شما معرفی کنم 
    باتشکر
    پاسخ:
    سلام
    همان طور که قبلا هم گفتم کتاب رسول جعفریان مفصل تر است. اما اگر کتاب خوب دیگری هم پیدا کردی به من معرفی کن تا بررسی کنم.
  • محمد حسن دومیرانی
  • سلام لطفا نطرتون ونمره ایکه به فیش های من میدهید را بفرمایید
  • محمد حسن دومیرانی
  • سلام 
    من هر چه تلاش کردم نتوانستم منابع معتبر اینترنتی را پیدا کنم اگر میشود راهنمایی بفرمایید 
    پاسخ:
    سلام
    این مطلب را ببین:
    http://azsarnevesht.ir/post/248
  • محمد حسن دومیرانی
  • سلام 
    بنده آن منابعی را که در سایتتان بود را پیدا نکردم اگر میشود راهنمایی لازم را بفرمایید
    پاسخ:
    سلام
    این مطلب را ببین:
    http://azsarnevesht.ir/post/248
  • محمد حسن دومیرانی
  • سلام
    کتاب تاریخ ابن اثیر منبع خوبی برای پژوهش من است ؟
    پاسخ:
    سلام
    این کتاب از منابع دست اول است و علی رغم ارزش های زیادی که دارد، استفاده از آن برای شما مشکل است.
    پیشنهاد میکنم به سراغ منابع متاخر در این موضوع بروید.
  • محد حسن دو میرانی
  • سلام 
    در کتاب دوباره به آسمان نگاه کن حدود سه صفحه درباره آل بویه اشاره کرده است آیا میتوان از آن استفاده کرد؟
    پاسخ:
    سلام
    بله حتما
  • محد حسن دو میرانی
  • سلام
    آیا میتوان درباره واژه تشیع مختصر مطالبی ارائه کرد؟
    پاسخ:
    سلام
    حتما در مقدمه ی کار یا فصل اول باید تعاریف مهمی مثل همین تعریف تشیع را بیاوری. لذا می توانی از روی منابع معتبر در این موضوع یادداشت برداری کنی.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی