از سر نوشت :: حسین غفاری

روایت‌های بی‌گاهِ یک پیام‌برِ پاره‌وقتِ دوره‌گرد

فهرست
x
x
خرده ادراکات
x
x
دسته‌بندی نوشته‌ها

پنجشنبه و جمعه، سفر دو روزه‌ای به شهر بیرجند داشتم و در جمع گرم و صمیمی راهنمایان سواد فضای مجازی استان خراسان جنوبی و دفتر استانی سازمان فضای مجازی سراج مباحث مختلفی را مطرح کردم.
در کلاس‌های این دوره دو روزه که به طور جداگانه برای دو گروه از مخاطبان (مربیان و کارشناسان) برگزار می‌شد ابتدا مبانی سواد رسانه‌ای و الگوی بومی آموزش آن را تبیین کردم و سپس به معرفی کتاب «تفکر و سواد رسانه‌ای» پایه دهم دبیرستان و فرصت‌های پیش روی مربیان برای ورود به مدارس پرداختم. در جلسه‌ی دوم نیز به شکل مفصل ویرایش جدید موضوع رژیم مصرف رسانه‌ها با عنوان «آداب مصرف رسانه» را ارایه دادم.
از خاطرات به یادماندنی این سفر، همراهی با برادر پرتلاشم جناب مهندس مصطفی ضابط بود که امیدوارم منشاء اتفاقات خوبی در آینده نزدیک باشد. از مهمان‌نوازی و پذیرایی گرم دفتر استانی سراج در خراسان جنوبی نیز بسیار ممنونم.

گفتگوها (۲)

سلام استاد

از شما به خاطر سخنرانی عالیتون و ایجاد انگیزه برای کار تو این فضا ممنونم.....

دوره خوبی رو در کنار شما داشتیم....

در پناه امام زمان(عج) موفق باشین


پاسخ:
الحمدلله رب العالمین
چند سوال برای ارزیابی مخاطبان در این دو جلسه

* کدام‌یک از مراحل زیر جزء مراحل اصلی آموزش سواد رسانه‌ای نیست؟
الف) جریان‌شناسی رسانه‌ها
ب) سواد رایانه‌ای
ج) رژیم مصرف رسانه‌ها
د) منطق و تفکر انتقادی

* کدام‌یک از مجموع حیطه‌های علمی زیر برای اظهارنظر در حوزه سواد رسانه‌ای صاحب‌نظرتر هستند؟
الف) روان‌شناسی، علوم شناختی، فاوا
ب) علوم ارتباطات، جامعه شناسی، فقه و حقوق
ج) علوم تربیتی، روان شناسی، علوم ارتباطات
د) فاوا، علوم ارتباطات، پزشکی

* در پاسخ به درخواست‌های فرزندان برای دسترسی یا تهیه‌ی ابزارها و محتواهای رسانه‌ای چه راهبردی باید در پیش گرفت؟

* عدم پاسخ درست به سؤال «چه وقتی؟» چه آسیب‌هایی به روان و ذهن مخاطب می‌رساند؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی