از سر نوشت :: حسین غفاری

روایت‌های بی‌گاهِ یک پیام‌برِ پاره‌وقتِ دوره‌گرد

فهرست
x
x
خرده ادراکات
  • ۱۳ مهر ۰۱

    ▪️سالروز شهادت حضرت ابی‌محمد، حسن بن علی بن محمد، ابن‌الرضا (علیه و علی آبائه السلام) بر شما تسلیت باد.

    ♨️در سال‌های اخیر تلاش‌های پراکنده‌ای برای بصری کردن وقایع تاریخی مقدس، با هدف ملموس ساختن موضوعات کهن برای نسل جوان و نوجوان رخ داده است. این تلاش‌ها که در شکل سنتی به ترسیم شمایل معصومان یا پرده‌نگاری‌های عاشورایی محدود می‌شد، با خلاقیت هنرمندان معاصر برای عبور از احتیاطات شرعی، به قله‌هایی همچون آثار حسن روح‌الامین ختم شده که کیفیت آثار، حس و حال اجرا و زاویه دید و روایت خاص او از وقایع، در این سال‌ها بسیار بازتاب یافته است.

    ⚠️مثل هر کار تازه‌ای، در کنار فرصت‌های این تصویرسازی‌ها، باید مراقب آسیب‌های احتمالی آن هم باشیم. مثلاً جانشین‌سازی یک تصور واحد از صحنه‌ای تاریخی به‌جای توسعه درک‌های متعدد از آن واقعه نزد مخاطبان با سطوح معرفتی مختلف؛ یا بسنده کردن به زاویه و عمق دید هنرمند در شناخت آن صحنه یا واقعه تاریخی. همچنین اگر در این میان خطایی هم در تصور یا تصویر هنرمند رخ بدهد، بعداً به سختی می‌توان آن را از ذهن مخاطب پاک کرد.

    🎨برای نمونه نگاهی به آخرین نقاشی دیجیتال 🖌️هنرمند وارسته و نازک‌خیال حسن روح‌الامین بیندازیم که به مناسبت هشتم ربیع‌الاول، صحنه‌ی نماز حضرت حجت ابن الحسن (عج) بر پیکر پدرشان امام حسن عسکری (ع) را در این روز ترسیم کرده است. طبق نقل تاریخی امام مهدی (عج) که در این هنگام کودکی پنج ساله بودند، عموی خود، جعفر بن علی (که بعدها به جعفر کذاب معروف شد) از اقامه نماز بر پیکر پدر کنار زدند و خود برای ایشان نماز اقامه کردند.

    🔍با دقت به این نقاشی نگاه کنید. جعفر بن علی در این نقاشی چند ساله به تصویر کشیده شده است؟
    ❓۵۰؟ ۶۰؟ ۷۰؟!
    💡این در حالی است که می‌دانیم امام حسن عسکری (ع) در سال ۲۶۰ ق. در ۲۸ سالگی به شهادت رسیده‌اند و جعفر اختلاف سنی جدی با ایشان نداشته و به احتمال قریب به یقین کوچکتر از امام بوده است.

    🤔در اینجا یک بی‌دقتی کوچک هنرمند نقاش، تصور مخاطب را از واقعیت تاریخی دگرگون می‌کند و فهم او را در این نقطه متوقف نگه می‌دارد. اینکه جعفر کذاب یک جوان بیست و چند ساله‌ی خام خیال و در سودای غصب زعامت شیعیان باشد فرق دارد با آن‌که او را پیرمردی مسن بدانیم که بر سنت عربی به عزای برادر ایستاده و در ظاهر میراث‌دار او بوده است.

    🚦فرایند «تصویری شدن» تاریخ مقدس، اگر از اساس قابل تردید نباشد، این قدر هست که باید با الزامات معرفتی فراوانی همراه شود تا رهزن نباشد.

    وَ لِلّٰهِ الْحَمْد

  • ۷ مرداد ۰۰

    نامه اعتراضی جمعی از شترداران و بازرگانان بغداد به جناب موسی بن جعفر، بزرگ طایفه علویان

    ای پسر پیغمبر خدا؛
    در میان بزرگان شهر بعد از انتشار شایعاتی درباره فرموده‌ی شما به جناب «صفوان بن مهران» آشوب و تشویشی در گرفته است.
    چنین روایت کرده‌اند که حضرتتان از مراوده اقتصادی جناب صفوان با خلیفه بزرگ و کدخدای مشرق زمین، جناب هارون الرشید ناخرسندید.
    آیا بغیر این است که زنده نگه داشتن دین جد شما به آباد بودن مملکت اسلامی و پایداری مناسک و شعائر الهی میسر است؟
    آیا در این دوران طلایی حکومت بنی‌عباس که از چین و هند تا دروازه‌های بیزانس تحت سلطه‌ی خلافت اسلامی قرار دارد، حرکت یکتا امپراطور مقتدر مسلمانان به قصد انجام اعمال حج، چیزی بجز مجد و عظمت اسلام را نوید می‌دهد؟
    آیا به این فکر کرده‌اید که اگر عملی خداپسندانه مثل «کمک به یک مسلمان برای انجام حج» را تعبیر به «مشارکت در بقای ظالم» بفرمایید، آن وقت تکلیف این همه تاجر و بازرگان و کاسب خرده‌پا که هر روز امیدوار به مراوده تجاری با دستگاه ثروتمند و باشکوه خلافت هستند چه می‌شود؟ آیا شما جواب زن و بچه‌های مظلوم آن‌ها را می‌دهید اگر با امتناع از داد و ستد با دربار شب‌ها سر گرسنه بر بالین بگذارند؟
    شما که پسر پیغمبر و محترم در میان مردمان هستید آیا نترسیدید که اگر جناب صفوان، که از شترداران خوش‌نام و مشهور هستند، از همکاری با خلیفه امتناع کنند چه بر سرشان می‌آید؟
    از حضرتتان انتظار زمان‌شناسی بیشتری داشتیم تا در این ایام که سپاهیان اسلام در مرزهای روم با کفار در حال مبارزه هستند، چنین تزلزلی در پشت جبهه‌ها ایجاد نفرمایید.
    در هر صورت صنف شترداران و بازرگانان بغداد که جمع کثیری از مردم و کسبه محترم را نمایندگی می‌کند از عمل به این توصیه جنابعالی معذور است و امیدواریم که بدبینی به خلیفه بزرگ را کنار بگذارید و اتحاد مسلمانان را خدشه دار نفرمایید.

    والسلام
    مردادماه۱۴۰۰

    پ.ن:
    داستان مشهور «صفوان جمال»

  • ۱۱ فروردين ۰۰

    متأسفانه در جدل غیرخردمندانه و کاملاً سیاسی این روزها، وظیفه مستقیم دولت در آموزش رسانه‌ای و تربیت رسانه‌ای نادیده انگاشته می‌شود.
    هر چند که این نکته قابل تأیید است که آموزش رسانه‌ای و تربیت رسانه‌ای حتما باید هسته خانواده را هدف قرار بدهد؛ اما برای اعمال صحیح تربیت رسانه‌ای، خانواده به سه چیز نیاز دارد: آموزش، ابزار و پشتیبانی؛ که هر سه هم موکول به اراده‌ی جدی دولت است.

    دولت جمهوری اسلامی چه وظایفی در تربیت رسانه‌ای دارد؟

    الف) آموزش: شامل طیف گسترده‌ای از آموزش‌ها از سطح دانش تا بینش و گرایش و کنش
    ب) ابزار: مثل اینترنت سما، درگاه‌های ویژه کودک و نوجوان، سامانه‌های هدایت مصرف رسانه و ...
    ج) پشتیبانی: مقررات‌گذاری به نفع تربیت (مثل همان ماجرای اینترنت شبانه و ...)

    البته با فرض زندگی در دوران طاغوت،‌ و بدون محقق شدن هیچ یک از موارد سه گانه بالا، هرگز مسئولیت تربیت از گرده خانواده رفع نمی‌شود. فقط ما به ازای ناتوانی خانواده‌ها در تربیت فرزندان، بر شدت درجه آتش جهنم بر طاغوت و طاغوتیان افزوده خواهد شد!

  • ۲۸ مهر ۹۹

    از «مومو» خوشم آمد.
    حربه‌ی مفید و مؤثری برای ترساندن بچه‌ها و خانواده‌ها از واتساپ! مثل همان «لولو» که مادربزرگ‌ها ما را از آن می‌ترساندند که سراغ خوراکی‌های ته انباری نرویم!

    مقابله با آن هم ساده است. اگر خانواده‌ها آموزه‌های تربیتی را در سطح قصه شنگول و منگول در خانه پیاده کنند، «مومو» راه به جایی نمی‌برد:
    در را به روی غریبه باز نکنید؛
    شماره غریبه را مسدود کنید؛
    پیام غریبه را جواب ندهید.

    سخت است؟

x
x
دسته‌بندی نوشته‌ها

تحلیل پیام مجموعه های تلویزیونی کودک و نوجوان در حوزه‌ی شریعت، معنویت و اخلاق
(مطالعه مصداقی مجموعه های کلاه قرمزی، عمو پورنگ و عمو مهربان)

پژوهشگران: حسام الدین اژدری - فرشاد رضوانی - سیدامیرحسین یعقوبی (دوره ۲۲)

آغاز پژوهش: شهریور ۹۳

گفتگوها (۲۳)

  • روزبه نیک‌پندار
  • سلام استاد؛ سلام بچه ها

    حسام الدین اژدریم؛ ولی خب اسمم تو این فضا روزبهه...

    قبل از هر چیز تشکر از استاد

    تو سایت مرکز تحقیقات صدا و سیما یه گشتی زدم، به یه سری نتایج رسیدم که تو ادامه میارم:

    1. از بین نشریات، احتمالا فقط فصلنامه‌ی پژوهش های ارتباطی به درد ما میخوره.

    2. دو تا کتاب پیدا کردم که احتمالا مفیدن؛ وقت نشد بررسی کنم، اما لینک مشخصاتشونو میزارم میزارم: الف) تلویزیون در زندگی کودکان ما
    ب) کودکان و رسانه ها
    کتابای دیگه از عنواناشون مشخص بود که کارآمد نیستن

    3. تو پژوهشایی که داشت فقط این به چشمم خورد؛ بقیه کاملا نا مربوط بودن

    4. این سایت یه قسمتم مختص کودک داره که من بررسی نکردمش اما احتمالا خیلی به در میخوره؛ اینم لینک:
    http://www.rcirib.ir/koodak/

    پاسخ:
    برادر حسام الدین روزبه!
    سرعت شما در شروع فعالیت در صفحه‌ی ویژه ی پژوهش‌تان موجب مسرت است.

    مستدام باد.
  • یه ارتباطاتی
  • سلام به همه رفقای گل فرهنگی با فرهنگ.

    به نظرم کتاب های
     فرزند من و رسانه، نوشته اسماعیل بیابانگرد، انتشارات مرکز مطالعات زنان نهاد ریاست جمهوری؛ 
    زندگی در عیش مردن در خوشی نیل پستمن ترجمه صادق طباطبایی
    و کتاب های دیگر نیل پستمن که به نقد رسانه و وسایل ارتباط جمعی پرداخته ؛
    کتاب اصول برنامه‌سازی دینی کودک در گفتگو با کارشناسان حوزه دین، رسانه و کودک/ به کوشش محمدصادق نصراللهی ؛ نظارت و ویراستاری علمی محمدمهدی شریعتمدار ؛ به سفارش اتحادیه رادیو و تلویزیونهای اسلامی.
    ماخذشناسی حوزه مطالعات دین ، رسانه و کودک/ به کوشش ناصر باهنر ؛ نظارت و ویراستاری علمی محمدمهدی شریعتمدار ؛ به سفارش اتحادیه رادیو و تلویزیونهای اسلامی.
    ودک‌ و ت‍ل‍وی‍زی‍ون‌/ ن‍وش‍ت‍ه‌ ب‍ری‌ گ‍ون‍ت‍ر و ج‍ی‍ل‌ م‍ک‌آل‍ر؛ ت‍رج‍م‍ه‌ ن‍ص‍رت‌ ف‍ت‍ی‌.ت‍ه‍ران‌: س‍روش‌ (ان‍ت‍ش‍ارات‌ ص‍دا و س‍ی‍م‍ا): ک‍ان‍ون‌ ان‍دی‍ش‍ه‌، اداره‌ ک‍ل‌ پ‍ژوه‍ش‍ه‍ای‌ س‍ی‍م‍ا، ۱۳۸۰.
    و .....


    کتاب های خوبی هستند.
    در حوزه تلویزیون و اثرات آن بر کودکان و نوجوانان کتاب، مقاله و پژوهش زیاد است. با همین کلید واژه های ارتباطی جمعی، تأثیر تلویزیون بر کودکان و نوجوانان، اثرات رسانه های جمعی بر فرآیند رشد و تربیت کودکان و نوجوانان و ... مطالب خوبی دراینترنت هست.

    پاسخ:
    با تشکر از راهنمایی شما

    بچه های پژوهش استفاده کنید.
  • سید امیرحسین
  • سلام بچه ها یعقوبی ام بخاطر جهادی چند روز نبودم

    منبع:http://sargroup.blogfa.com/post/116

    پاسخ:
    مصاحبه ی خوبی بود.
    ۱۲۶ مقاله با موضوع تلویزیون در سایت باشگاه اندیشه موجود است:
    http://www.bashgah.net/fa/category/show/55156

    حتما با مرور فهرست این مقالات موارد به درد بخوری پیدا می کنید.
    منابع پیشنهادی برای مطالعه:

    * مقاله ای خوب و قابل استفاده از فصل‌نامه کودک، نوجوان و رسانه، شماره ۶، زمستان ۹۱
    نقد و بررسی کلاه قرمزی ۹۱
    * وبلاگ گروه مطالعاتی پژوهشی تحلیلی کودک و رسانه: http://sargroup.blogfa.com
    * نقد و بررسی برنامه تلویزیونی «هزار و شصت و شونزده»
    * نقد و بررسی برنامه «خاله شادونه»
  • نیما نایب آقا
  • احسنت!گروه خوبی دارید!اگر  منبعی به برای موضوع من هم دارید در بخش تحقیق من برام بنویسید تا استفاده کنم!موفق باشید،یاعلی…
  • روزبه نیک‌پندار
  • سلام


    ببخشید یه مدتی نبودم؛ از این یه مدت متاسفانه این چند روز آخر کار خاصی نکردم؛ حالا هم اومدم گزارش اوضاع رو بدم


    من تو سایت telewebion چهارتا از برنامه های «با ما بیا» رو پیدا کردم که 7،8،9،10 مرداد ماه همین امسال پخش شدن:

    یکی رو به عنوان نمونه می‌ذارم:

    http://www.telewebion.com/fa/episode/info/1178887/%D8%A8%D8%A7-%D9%85%D8%A7-%D8%A8%DB%8C%D8%A7/%D8%AC%D9%85%D8%B9%D9%87-10-%D9%85%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%AF-1393

     اگه مناسبه بفرمایید هر 4تاشو دانلود کنم استاد


    علاوه بر این طی جست و جو تو وبلاگ sargrouop به مقاله‌ی تحلیلی ای بر خوردم، با این عنوان: چوب حراح بر تمامی مفاهیم  ارزشی، اخلاقی و آموزشی

    به شدت کار آمد بود، دو تا برنامه (رنگین کمان و کتابخانه‌ی پورنگ) رو انتخاب کرده بود و از هر کدوم چهار تا نمونه انتخاب کرده بود و بعد از مقدمه و معرفی برنامه ها به بررسی دو تا مورد پرداخته بود:

    1. نمود ها دینی تو این برنامه ها (مثل دعا کردن، حدیث گفتن شخصیت ها و ...)

    2. موارد مغایر با ارزش های دینی-اخلاقی ( اعم از گفتار، رفتار، اعمال و...)

    در آخر هم یک نقد و بررسی کلی داشت.

    به نظرم اون دو مورد نمود ها و موارد مغایر قطعا باید تو قالب تحقیقمون گنجونده بشن

    با توجه به مطالعه ای که روی بقیه‌ی مقالات داشتم به نظرم  چهار مورد شخصیت ها (خاله، عمو، عروسک و یا هر چی)، کارتون هایی که پخش می‌شن، اشعار و موسیقی و دکور هم باید بررسی بشن.



    * استاد ببخشید پنج شنبه خدمت نرسیدیم؛ شرمنده

    پاسخ:
    خیلی ممنون از گزارش شما. امیدوارم سایر دوستان پروژه نیز از فعالیت های خودشان در این صفحه گزارشی ارایه کنند.
    *
    در مورد دانلود آثار هم من نظری ندارم. اگر ملاک های لازم برای ارزیابی را دارند حتما تهیه کنید و کار بازبینی را شروع کنید.
  • سید امیرحسین یعقوبی
  • سلام 
    منابعی کتبی که معرفی کرده بودید بررسی کردم میتونیم با توافق بچه ها شروع به بررسی قسمت های تصویریش کنیم؟

    پاسخ:
    سلام
    لطفا خلاصه ای از نتایج مطالعاتتان را ارایه کنید.
    بررسی قسمت های تصویری ایرادی ندارد. اما قبل از آن باید بدانید که چه چیزهایی را می خواهید استخراج کنید. برای همین می گویم که نتایج مطالعاتتان را گزارش کنید.
  • روزبه نیک‌پندار
  • سلام


    خوشنودم که اعلام کنم 3نمونه از برنامه‌های مجتبی ظریفیان (عمو مهربان) و خاله رویا (آزیتا رضایی (همسر و همکار م.ظریفیان)  تحت عنوان «با ما بیا» در تاریخ های 9،8 و 10 مرداد 1393 دانلود کردم و آماده‌ی بررسی هستم.


    تنهای نکته‌ای که می‌مونه موارد بررسیه؛ این پیشنهاد بنده‌س:

    1. معرفی برنامه

    2. کاراکتر ها، معرفی و بررسی ویژگی ها

    3. نمود های رفتاری موافق ارزش های دینی-اخلاقی

    4. نمود های رفتاری مخالف ارزش های دینی-اخلاقی

    5. دکور

    6. موسیقی و تیتراژ

    7. کارتون ها

    البته پیش از این هفت مرحله به یه مقدمه‌ی مشترک نیازدارم.


    فعلا با اجازه


    پاسخ:
    شاید بد نباشد اگر شما به عنوان داوطلب خط شکن (!) یک برنامه حدودا ۳۰ دقیقه ای را بازبینی کنی و نکته هایی که به نظرت می رسد یادداشت کنی. بعد مجموع آن نکته ها را این جا ارایه کنی تا سایر دوستانتان هم بتوانند درباره ی آن قضاوت کنند و بتوانیم به یک الگوی کلی برای سایر بررسی ها برسیم.

    با تشکر!
  • فرشاد رضوانی
  • سلام استاد.طبق منابعی که گفته بودید پیش رفتم.سرگروپ و نقد و بررسی هزار و شصت و شونزده رو مطالعه کردم.دستور برای ادامه کار چیه؟با تشکر
    پاسخ:
    سلام.
    مثل بقیه ی دوستان باید چند قسمت از برنامه مورد نظر را تهیه کنی. لطفا برنامه ها مربوط به بازه ی زمانی مورد توافق با اعضای گروه باشد. (یعنی مثلا ۹۳)
    حالا باید در انتظار اقدام متهورانه ی برادر روزبه بمانیم.
  • فرشاد رضوانی
  • با سلام.باتوجه به اینکه این هفته رو مدرسه مخصوص پژوهش ها قرار داده و همچنین ما پنج شنبه اردو هستیم،لطفا نکاتی که میبایست این هفته گفته شود رو بفرمایید تا آون ها رو عملی کنیم.با تشکر
    پاسخ:
    سلام

    به نمونه کار آقای اژدری توجه کنید. شما هم در شروع باید یک قسمت از برنامه مورد نظر را بازبینی و به این شیوه تحلیل کنید.
    نتیجه را از طریق همین صفحه گزارش دهید.
  • روزبه نیک‌پندار
  • سلام

    ببخشید که این همه دیر شد

    این هم اقدام متهوارنه و دلیرانه‌ی بنده:

    لینک دانلود تحلیل برنامه‌ی با ما بیا (در تاریخ 8 مرداد 1393)
    لینک ویدئوی برنامه‎‌ی با ما بیا ( در تاریخ 8 مرداد 1393)

    منتظرم

    یا علی
    پاسخ:
    سلام و آفرین به شما که خط را شکستی!
    *
    در مشخصات برنامه حتما نام دقیق آن، شبکه پخش کننده و حتی المقدور نام عوامل اصلی برنامه را بیاورید.
    *
    نکته های خوبی را دیده و ثبت کرده ای. اما در مورد تحلیل نکته ها باید دقت بیشتری بکنی. مثلا در مورد قبیح بودن حرکات موزون اشاره دادن به ذهن خواننده و بدیهی دانستن قبح آن درست نیست. باید کمی دقیق تر به توصیف و تحلیل آن بپردازی.
    *
    حتما لازم است که این نوشته جمع بندی داشته باشد. در حد دو سه خط باید نتیجه ای که از این تحلیل گرفتی بنویسی.
    *
    سایر دوستان هم با همین الگو شروع به کار کنند. آقایان رضوانی و یعقوبی سریعتر اولین نمونه بازبینی ها و تحلیل های خودشان را گزارش کنند.

    با سلام

    برنامه ها تهیه شد و مفالات بررسی موارد بررسی روزبه هم هماهنگ است فقط اینکه چند برنامه باید بررسی شود؟


    پاسخ:
    سلام

    به نظرم برای نتیجه گیری منطقی حداقل سه قسمت از هر برنامه باید بازبینی شود.

    موفق باشید
    سلام
    قسمت اول بررسی شد
    نتایج را با توجه به معیار های بررسی به شما تجویل میدهم
    پاسخ:
    سلام
    خیلی ممنون. لطفا شما هم مثل برادر روزبه (!) نتایج را در همین صفحه منتشر کنید. چون ممکن است به این زودی ها امکان دیدار فراهم نباشد!
  • فرشاد رضوانی
  • سلام. 
    دیروز یک مطلب درباره نقد برنامه هزار و شصت و شونزده خوندم درباره اینکه این برنامه برای برای بچه ها تدارک تفریح دیده بود یابیشتر کار تبلیغاتی میکرد.مثلا تبلیغ پیکوتک در تمامی قسمت ها.به نظرم چیز جالبی بود.نظر شما چیه؟به درد کار ما میخوره یا نه؟
    پاسخ:
    سلام
    حتما به عنوان یکی از منابع کار این مطلب رو ذخیره کن و در مقاله پایانی بهش اشاره داشته باش. البته امیدوارم منبع موثقی داشته باشه.
    لطفا لینکش رو همین جا بذار تا همه ببینیم.
  • روزبه نیک‌پندار
  • سلام علیکم

    مقدمه رو نوشتیم؛ داغ داغ از مدرسه ارسال می‌کنیم!!!

    اینم لینک دانلود:
    http://s5.picofile.com/file/8155858450/%D9%85%D9%82%D8%AF%D9%85%D9%87.docx.html


    ضمنا اون جدول رو هم دریافت نکردِم؛ نفهمیدیم مشکل چیه؛ به هر حال اگر لطف کنید یه بار دیگه اقدام کنید و به ایمیل حقیر بفرستید ممنون میشم:
    roozbeh.nikpendar@yahoo.com
    پاسخ:
    جدول مورد نظر را همان موقع برای آقای یعقوبی فرستادم. برای شما هم می فرستم الان.
  • روزبه نیک‌پندار
  • ببخشید
    فایل قبلی ناقص بود
    اینم لینک فایل کامل:
    http://s5.picofile.com/file/8155862684/%D9%85%D9%82%D8%AF%D9%85%D9%87.docx.html
    پاسخ:
    مقدمه ی مختصر و مفیدی بود که به چرایی انتخاب موضوع می پرداخت.
    در انتها لازم است تا روش پژوهش خود را دقیق تر ذکر کنید که البته الان نمی توانید بنویسید.
    حتما در انتهای کار باید چند پاراگراف به انتهای مقدمه اضافه کنید و روش انتخاب آثار و نحوه ی بررسی آن ها را دقیق تر توضیح دهید.
  • روزبه نیک‌پندار
  • سلام استاد

    نمونه‌ی نهایی یکی از جداول تحلیل؛ خدمت شما

    خوبه؟
  • روزبه نیک‌پندار
  • ببخشید؛
    لینک یادم رفت:
    http://s5.picofile.com/file/8156041126/%D9%86%D9%87%D9%85_%D9%85%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%AF.docx.html

  • روزبه نیک‌پندار
  • ببخشید دوباره مزاحم میشم؛ نسخه‌ی اصلاح شده‌ی مقدمه؛ تقدیم به شما، با احترام:

    http://s5.picofile.com/file/8156043592/%D9%85%D9%82%D8%AF%D9%85%D9%87.docx.html
    پاسخ:
    مقدمه بهتر شده است. هر چند که من متوجه منظور جمله ی :

    قابل ذکر است، انتخاب این بازه‌ی زمانی به صورت تصادفی انجام گرفته است.


    نشدم.
    همچنین اشاره ای به دلیل انتخاب زاویه نگاه شریعت، معنویت و اخلاق در برنامه کودک و نحوه ی ارزش گذاری این نگاه نکرده اید.
  • روزبه نیک‌پندار
  • سلام

    کار نهایی بنده تموم شد (برای دانلود اینجا کلیک کنید)
    شامل بررسی سه قسمت از مجوعه (مشخصات هر قسمت + جدول تحلیل + احادیث مربوطه) و تحلیل کلی (تحلیل شخصیت مجری ها + بررسی مجموعه)

    البته همونطور که فرمودید تلاش کردم دو قسمت دیگه رو هم به شکل مذکور بررسی کنم، اما منبعی جز تلوبیون پیدا نشد و تلوبیون هم برنامه های «با ما بیا» رو در اون تواریخ یا حدف کرده و یا اگرم حدف نکرده ناقصه و دچا مشکل

    به هر صورت؛ هر گونه تغییری لازمه بفرمایید تا اعمال کنم
    و اگر کار بنده تمومه بفرمایید تا خیالم آسوده شه
    مخلص کلام اینکه، منت به سر بنده بگذارید و  لطف کنید تکلیف حقیر رو مشخص بفرمایید
    پاسخ:
    ممنون بخاطر پیگیری و پشتکار.
    حتما باید تعدادی تصویر از برنامه در لابلای گزارش بیاید. می توانی با اسکرین شات گرفتن از فیلمهایی که در اختیار داری این تصاویر را تولید کنی.
    حالا باید منتظر کار دو دوست دیگر باشیم و در نهایت با کنار هم گذاشتن گزارش ها به یک مقاله کلی برسیم.
    جمع بندی این سه کار خیلی مهم است. همان طور که یک مقدمه ی مشترک دارید باید یک جمع بندی مشترک هم داشته باشید.
  • روزبه نیک‌پندار
  • سلام
     
    پی‌گیری و پشتکار که وظیفه‌ست...

    طبق دستور برای هر قسمت یک عکس و برای هر قسمت از تحلیل (مجری ها + کلیت برنامه) هم یک عکس گذاشتم؛ مجموعا 6عکس بین متن اضافه کردم. کلیک = دانلود

    ایشالا مؤخره رو هم فردا با دوستان می‌نوسیم
    پاسخ:
    سلام
    خیلی بهتر شد. البته برخی ریزه‌کاری ها در صفحه‌آرایی باید لحاظ شود که در انتهای نگارش یادآوری خواهم کرد.
  • روزبه نیک‌پندار
  • سلام

    متأسفانه نظر این‌که ام‌روز روز پایان فرصت بود و دوستان تراوشاتشون رو به بنده (که فی المثل بنا بود مقاله ای از مجموع تراوشات درست بنمایم) اندکی و فقط و فقط اندکی دیر به بنده رسوندن و در انجام مسئولیت ها مقادیر نا چیزی (به ویژه درمورد یکی از دوستان که شمایل فربهی درشون مشاهده میشه) کوتاهی کردند، بنده بالاجبار موخره رو (که آقای یعقوبی نوشته بود و البته به من نرسید) و همین‌طور چکیده رو (که به من نرسید؛ و البته اصلاً نوشته نشده بود(!)) با قلم نه چندان دل‌چسپ خودم (خوصاً در حوضه‌ی پژوهش) سیاهه کردم.

    لینک زیر، لینک دریافت حاصل آشفتگی های حقیران است:
    http://s5.picofile.com/d/4f89f4d3-c46a-4479-aec8-15e912736090/%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D9%85_%D8%A7%D9%84%D8%AF%DB%8C%D9%86_%D8%A7%DA%98%D8%AF%D8%B1%DB%8C_%D8%B3%DB%8C%D8%AF_%D8%A7%D9%85%DB%8C%D8%B1_%D8%AD%D8%B3%DB%8C%D9%86_%DB%8C%D8%B9%D9%82%D9%88%D8%A8%DB%8C_%D9%81%D8%B1%D8%B4%D8%A7%D8%AF_%D8%B1%D8%B6%D9%88%D8%A7%D9%86%DB%8C.pdf
    پاسخ:
    ممنونم از زحمتی که کشیدید و کار را به نتیجه رساندید.
    نکته های زیادی می توانم بگویم که شاید در این صفحه امکانش نباشد.
    اما از نظر شکلی شاید بهتر بود همه ی سه مجموعه همراه با تصاویری به عنوان شاهد تحلیل می شد و ظاهر یکدستی پیدا می کرد.
    از نظر ارجاع به منابع هم به نظرم کارتان ضعیف از آب در آمده. جا داشت که ارجاعات دقیق تر و بیشتری به منابع مطالعه شده می دادید.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی