تحلیل پیام مجموعه های تلویزیونی کودک و نوجوان در حوزهی شریعت، معنویت و اخلاق
(مطالعه مصداقی مجموعه های کلاه قرمزی، عمو پورنگ و عمو مهربان)
پژوهشگران: حسام الدین اژدری - فرشاد رضوانی - سیدامیرحسین یعقوبی (دوره ۲۲)
آغاز پژوهش: شهریور ۹۳
تحلیل پیام مجموعه های تلویزیونی کودک و نوجوان در حوزهی شریعت، معنویت و اخلاق
(مطالعه مصداقی مجموعه های کلاه قرمزی، عمو پورنگ و عمو مهربان)
پژوهشگران: حسام الدین اژدری - فرشاد رضوانی - سیدامیرحسین یعقوبی (دوره ۲۲)
آغاز پژوهش: شهریور ۹۳
سلام بچه ها یعقوبی ام بخاطر جهادی چند روز نبودم
منبع:http://sargroup.blogfa.com/post/116
سلام
ببخشید یه مدتی نبودم؛ از این یه مدت متاسفانه این چند روز آخر کار خاصی نکردم؛ حالا هم اومدم گزارش اوضاع رو بدم
من تو سایت telewebion چهارتا از برنامه های «با ما بیا» رو پیدا کردم که 7،8،9،10 مرداد ماه همین امسال پخش شدن:
یکی رو به عنوان نمونه میذارم:
اگه مناسبه بفرمایید هر 4تاشو دانلود کنم استاد
علاوه بر این طی جست و جو تو وبلاگ sargrouop به مقالهی تحلیلی ای بر خوردم، با این عنوان: چوب حراح بر تمامی مفاهیم ارزشی، اخلاقی و آموزشی
به شدت کار آمد بود، دو تا برنامه (رنگین کمان و کتابخانهی پورنگ) رو انتخاب کرده بود و از هر کدوم چهار تا نمونه انتخاب کرده بود و بعد از مقدمه و معرفی برنامه ها به بررسی دو تا مورد پرداخته بود:
1. نمود ها دینی تو این برنامه ها (مثل دعا کردن، حدیث گفتن شخصیت ها و ...)
2. موارد مغایر با ارزش های دینی-اخلاقی ( اعم از گفتار، رفتار، اعمال و...)
در آخر هم یک نقد و بررسی کلی داشت.
به نظرم اون دو مورد نمود ها و موارد مغایر قطعا باید تو قالب تحقیقمون گنجونده بشن
با توجه به مطالعه ای که روی بقیهی مقالات داشتم به نظرم چهار مورد شخصیت ها (خاله، عمو، عروسک و یا هر چی)، کارتون هایی که پخش میشن، اشعار و موسیقی و دکور هم باید بررسی بشن.
* استاد ببخشید پنج شنبه خدمت نرسیدیم؛ شرمنده
سلام
خوشنودم که اعلام کنم 3نمونه از برنامههای مجتبی ظریفیان (عمو مهربان) و خاله رویا (آزیتا رضایی (همسر و همکار م.ظریفیان) تحت عنوان «با ما بیا» در تاریخ های 9،8 و 10 مرداد 1393 دانلود کردم و آمادهی بررسی هستم.
تنهای نکتهای که میمونه موارد بررسیه؛ این پیشنهاد بندهس:
1. معرفی برنامه
2. کاراکتر ها، معرفی و بررسی ویژگی ها
3. نمود های رفتاری موافق ارزش های دینی-اخلاقی
4. نمود های رفتاری مخالف ارزش های دینی-اخلاقی
5. دکور
6. موسیقی و تیتراژ
7. کارتون ها
البته پیش از این هفت مرحله به یه مقدمهی مشترک نیازدارم.
فعلا با اجازه
با سلام
برنامه ها تهیه شد و مفالات بررسی موارد بررسی روزبه هم هماهنگ است فقط اینکه چند برنامه باید بررسی شود؟
قابل ذکر است، انتخاب این بازهی زمانی به صورت تصادفی انجام گرفته است.
حسام الدین اژدریم؛ ولی خب اسمم تو این فضا روزبهه...
قبل از هر چیز تشکر از استاد
تو سایت مرکز تحقیقات صدا و سیما یه گشتی زدم، به یه سری نتایج رسیدم که تو ادامه میارم:
1. از بین نشریات، احتمالا فقط فصلنامهی پژوهش های ارتباطی به درد ما میخوره.
2. دو تا کتاب پیدا کردم که احتمالا مفیدن؛ وقت نشد بررسی کنم، اما لینک مشخصاتشونو میزارم میزارم: الف) تلویزیون در زندگی کودکان ما
ب) کودکان و رسانه ها
کتابای دیگه از عنواناشون مشخص بود که کارآمد نیستن
3. تو پژوهشایی که داشت فقط این به چشمم خورد؛ بقیه کاملا نا مربوط بودن
4. این سایت یه قسمتم مختص کودک داره که من بررسی نکردمش اما احتمالا خیلی به در میخوره؛ اینم لینک:
http://www.rcirib.ir/koodak/