از سر نوشت :: حسین غفاری

روایت‌های بی‌گاهِ یک پیام‌برِ پاره‌وقتِ دوره‌گرد

فهرست
x
x
خرده ادراکات
  • ۳ بهمن ۹۷

    #پویش_آرزوها
    امیدوارم در راستای تحقق اصل ۳۰ قانون اساسی، پشتیبانی آموزشی و هدایت تحصیلی «همه» دانش‌آموزان در فضای مجازی «رایگان» باشد.


    چهارسوق یازدهم در راه است.
    اگر برای ۵ سال آینده نظام آموزشی ایران آرزوهایی دارید به #پویش_آرزوها بپیوندید: ChaharSoogh.ir
    آرزوهای تک‌تک ما آینده را خواهند ساخت؛ ان‌شاءالله.

  • ۲۶ دی ۹۷

    وقتی از «سیم‌کش احمق» حرف می‌زنیم، از چه حرف می‌زنیم؟

    بسترسازانِ دولتی زیرساخت، توسعه‌دهندگان خصولتی پلتفرم را به خط کرده‌اند که با اسم رمز «محتوا» از «بازار» چند میلیونی کودک و نوجوان «پول» دربیاورند. این وسط هم مشارکت «بخش خصوصی» نقش «شکل کار» را بازی می‌کند.
    چه محتوایی تولید کنیم؟ محتوایی که بتواند در پلتفرم‌مان بنشیند و از زیرساخت بشود پولش را گرفت!
    الحمدلله این هم شد «استراتژی توسعه کسب و کار»

    کودک یعنی چه؟ نوجوانی چیست؟ تربیت کو؟ کدام نیاز؟ با چه استانداردی؟ ...


    «سیم‌کش احمق» کودک و نوجوان را «بازار» می‌بیند.
    «سیم‌کش احمق» نباشیم.

  • ۱۶ دی ۹۷

    علت لبخندهای الکی «معلم» و «مهندس» چیست؟

    مهندس می‌داند که معلم «بی‌چاره» است: نه کسب و کار پر رونقی دارد نه اهل و عیال خرسندی. در رتق و فتق امور محوله مانده و از تأمین رفاه و دلخوشی خانواده درمانده: پز عالی و جیب خالی.
    معلم هم می‌داند که مهندس «پیاده» است: نه تربیت را میشناسد و نه از محتوا چیزی می‌داند. سیم‌کش است و بساز و بنداز. پول یامفت زیرساخت در جیب راستش و ربح شبهه‌ناک خدمات ارزش افزوده در جیب چپش قلنبه شده. جوان است و سرش پر از باد سیاست است.

    چه اتحادی خطرناک‌تر از این؟ تفاهم‌نامه‌ی رند و مفلس!
    «مفلس» می‌داند که بازیچه‌ی شهوت سیاسی «رند» شده و دست گدایی‌ش، آبروی حرفه‌ای‌ش را برده؛ و «رند» می‌داند که «مفلس» به جیبش طمع دارد و عاشق چشم و ابرویش نیست و او را آدم حساب نمی‌کند.

    زمانه‌ی تلخی شده. در پس این صورتک‌های خندان، چه کینه‌ها مخفی شده.

  • ۳ دی ۹۷

    وقتی از «سیم‌کش وقیح» حرف می‌زنیم از چه موجودی سخن می‌گوییم؟

    دار و دسته‌ی دغلکار و حقه‌بازی که برای تضمین منافع شرکایشان از «سیم‌کارت کودک» و «کودک آنلاین» و «سواد رسانه» حرف می‌زنند؛ ولی در محدوده‌ی وظایفشان از ایجاد «سیم‌کارت پاک» هم عاجزند.
    *
    از دشمنان برند شکایت به دوستان؛
    چون دوست دشمن است، شکایت کجا بریم؟

  • ۲۸ آذر ۹۷

    برخی دوستان از یادداشت دیروز من درباره گونه‌ی تازه به دوران رسیده‌ی «سیم‌کش وقیح» تعجب و تحیر کردند.

    باید بگویم تا این نمودار «نمایی از مالکیت در صنعت مخابرات ایران» را خوب ندیده‌اید و عناصر فعال در آن را از نزدیک درک نکرده‌اید به شما حق می‌دهم تعجب کنید.
    البته بعدش تقاضا دارم به این بنده‌ی کم‌ترین هم حق بدهید!

  • ۲۷ آذر ۹۷

    در تبارشناسی سیم‌کش‌ها بعد از مشاهده‌ی انواع کم‌خطر «سیم‌کش احمق» و نمونه‌های خطرناک «سیم‌کش خبیث»، چشممان به جمال گونه‌ی حیرت‌انگیز «سیم‌کش وقیح» هم روشن شد الحمدلله.
    برادران به سرعت در حال پایین آمدن از نردبان «تکامل انواع» مرحوم مغفور چارلز داروین هستند.
    خدا به کودکان ما رحم فرماید؛ آمین!

x
x
دسته‌بندی نوشته‌ها

نام‌های تجاری و روش‌های تبلیغی (مقایسه نام های تجاری مطرح در صنعت اتومبیل سازی ایران و جهان)

پژوهشگران: علی آجیلی (دوره ۲۳)

آغاز پژوهش: شهریور ۹۳

گفتگوها (۶)

  • علی آجیلی
  • سلام 
    استاد غفاری من موضوعاتی که در اون کتاب بود رو خواندم ولی هنوز فیش برداری نکردم .الان دارم دنبال سایت هایی که به دردم میخوره میگردم .اگر میشه در این کار یه کم کمکم کنید.
    پاسخ:
    با یک جستجوی ساده به این سایت ها رسیدم:
    - نامینیک: برندسازی اینترنتی http://naminik.com/
    - دکتر برند http://www.drbrand.org/
    - برندسازی http://www.brandztech.com/

    در هر کدام از این سایت ها به شیوه ها و شگردهای برندسازی اشاراتی شده است. مقالات نسبتا خوبی هم دارند. هر چند که خیلی علمی نیست. اما راهگشاست.
    سلام استاد غفاری من چندتا کتاب از کتاب خونه گرفتم .
    استاد اگر میشه یه بررسی روی این کتاب ها بکنید ممنون میشم.
    نام کتاب ها:
    1_تبلیغات خلاق           نویسنده: لوک سولیوان
    2_تبلیغات به زبان آدم ایزاد             نویسنده:گری آر.دال
    3_راز های تبلیغات            نویسنده :دیوید اکیلوی

    پاسخ:
    سلام
    هر سه تا کتاب خوب هستند. اما از آن جا که شما وقت زیادی را از دست دادی لطفا سریعتر این کتاب ها را تورق کن و فیش هایی با موضوع روش های تبلیغات و اصول تبلیغات از آن ها بنویس.

    باید زودتر به سراغ مقاله نهایی برویم.
    چشم
    سلام استاد میشه یه چند تا کتاب لوگو و آرم بهم معرفی کنید.
    پاسخ:
    سلام
    برای ذکر در منابع میخوای؟! کار شما که نسبتا کامل بود!
  • حسین غفاری
  • فایل نهایی شما را دیدم. فصل اول و دوم خوب است. اما در فصل سوم دچار سردرگمی هستی.
    هدف پژوهش شما چه بود؟
    قرار بود بعد از آشنایی با مبانی تبلیغات و طراحی لوگو به بررسی و تحلیل نحوه ی تبلیغات و طراحی لوگوی دو خوردروساز ایرانی و خارجی بپردازی. اما در فصل سوم صرفا تاریخچه این شرکت ها را آورده ای. هیچ کار خلاقانه ای در فصل سوم مشاهده نمی شود. انتظار داشتم بعد از آشنایی با اصول تبلیغات خودت بتوانی دو تا لوگو را تحلیل کنی.
    به نظرم باید لااقل چند جمله ای از خودت در پژوهش بنویسی!!
  • حسین غفاری
  • این مقاله را هم امروز دیدم. جالب است:
    http://1pezeshk.com/archives/2015/03/famous-logos-that-have-a-hidden-message.html

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی