از سر نوشت :: حسین غفاری

روایت‌های بی‌گاهِ یک پیام‌برِ پاره‌وقتِ دوره‌گرد

فهرست
x
x
خرده ادراکات
  • ۳ بهمن ۹۷

    #پویش_آرزوها
    امیدوارم در راستای تحقق اصل ۳۰ قانون اساسی، پشتیبانی آموزشی و هدایت تحصیلی «همه» دانش‌آموزان در فضای مجازی «رایگان» باشد.


    چهارسوق یازدهم در راه است.
    اگر برای ۵ سال آینده نظام آموزشی ایران آرزوهایی دارید به #پویش_آرزوها بپیوندید: ChaharSoogh.ir
    آرزوهای تک‌تک ما آینده را خواهند ساخت؛ ان‌شاءالله.

  • ۲۶ دی ۹۷

    وقتی از «سیم‌کش احمق» حرف می‌زنیم، از چه حرف می‌زنیم؟

    بسترسازانِ دولتی زیرساخت، توسعه‌دهندگان خصولتی پلتفرم را به خط کرده‌اند که با اسم رمز «محتوا» از «بازار» چند میلیونی کودک و نوجوان «پول» دربیاورند. این وسط هم مشارکت «بخش خصوصی» نقش «شکل کار» را بازی می‌کند.
    چه محتوایی تولید کنیم؟ محتوایی که بتواند در پلتفرم‌مان بنشیند و از زیرساخت بشود پولش را گرفت!
    الحمدلله این هم شد «استراتژی توسعه کسب و کار»

    کودک یعنی چه؟ نوجوانی چیست؟ تربیت کو؟ کدام نیاز؟ با چه استانداردی؟ ...


    «سیم‌کش احمق» کودک و نوجوان را «بازار» می‌بیند.
    «سیم‌کش احمق» نباشیم.

  • ۱۶ دی ۹۷

    علت لبخندهای الکی «معلم» و «مهندس» چیست؟

    مهندس می‌داند که معلم «بی‌چاره» است: نه کسب و کار پر رونقی دارد نه اهل و عیال خرسندی. در رتق و فتق امور محوله مانده و از تأمین رفاه و دلخوشی خانواده درمانده: پز عالی و جیب خالی.
    معلم هم می‌داند که مهندس «پیاده» است: نه تربیت را میشناسد و نه از محتوا چیزی می‌داند. سیم‌کش است و بساز و بنداز. پول یامفت زیرساخت در جیب راستش و ربح شبهه‌ناک خدمات ارزش افزوده در جیب چپش قلنبه شده. جوان است و سرش پر از باد سیاست است.

    چه اتحادی خطرناک‌تر از این؟ تفاهم‌نامه‌ی رند و مفلس!
    «مفلس» می‌داند که بازیچه‌ی شهوت سیاسی «رند» شده و دست گدایی‌ش، آبروی حرفه‌ای‌ش را برده؛ و «رند» می‌داند که «مفلس» به جیبش طمع دارد و عاشق چشم و ابرویش نیست و او را آدم حساب نمی‌کند.

    زمانه‌ی تلخی شده. در پس این صورتک‌های خندان، چه کینه‌ها مخفی شده.

  • ۳ دی ۹۷

    وقتی از «سیم‌کش وقیح» حرف می‌زنیم از چه موجودی سخن می‌گوییم؟

    دار و دسته‌ی دغلکار و حقه‌بازی که برای تضمین منافع شرکایشان از «سیم‌کارت کودک» و «کودک آنلاین» و «سواد رسانه» حرف می‌زنند؛ ولی در محدوده‌ی وظایفشان از ایجاد «سیم‌کارت پاک» هم عاجزند.
    *
    از دشمنان برند شکایت به دوستان؛
    چون دوست دشمن است، شکایت کجا بریم؟

  • ۲۸ آذر ۹۷

    برخی دوستان از یادداشت دیروز من درباره گونه‌ی تازه به دوران رسیده‌ی «سیم‌کش وقیح» تعجب و تحیر کردند.

    باید بگویم تا این نمودار «نمایی از مالکیت در صنعت مخابرات ایران» را خوب ندیده‌اید و عناصر فعال در آن را از نزدیک درک نکرده‌اید به شما حق می‌دهم تعجب کنید.
    البته بعدش تقاضا دارم به این بنده‌ی کم‌ترین هم حق بدهید!

  • ۲۷ آذر ۹۷

    در تبارشناسی سیم‌کش‌ها بعد از مشاهده‌ی انواع کم‌خطر «سیم‌کش احمق» و نمونه‌های خطرناک «سیم‌کش خبیث»، چشممان به جمال گونه‌ی حیرت‌انگیز «سیم‌کش وقیح» هم روشن شد الحمدلله.
    برادران به سرعت در حال پایین آمدن از نردبان «تکامل انواع» مرحوم مغفور چارلز داروین هستند.
    خدا به کودکان ما رحم فرماید؛ آمین!

x
x
دسته‌بندی نوشته‌ها

انحرافات عقیدتی سیاسی گروه های شیعیان در عصر حاضر

پژوهشگر: محمدامین سیف (دوره ۲۳)

آغاز پژوهش: آبان ۹۳

گفتگوها (۹)

  • حسین غفاری
  • برای شروع این سایت می تواند منبع یکی از سرفصل های پژوهش شما باشد:
    http://www.fetan.ir/home/
  • محمدامین سیف
  • طبق تحقیقات به عمل آمده ازاینجانب بغیراز سیدصادق شیرازی واللهیاری کسی دیگررا پیدانکردم اگرمقدوراست اینجانب راراهنمایی کنید     باتشکر  

    پاسخ:
    من پنج روز پیش (در جلسه ی حضوری) از دو گروه دیگر نیز نام بردم. ظاهرا حافظه قوی ندارید:
    ۱- دراویش
    ۲- حجتیه

    البته غیر از این ها هم هست. با معلمان خوبتان مشورت کنید.
  • محمدامین
  • استاد من طی تحقیقات انجام شده سایت راه نیکان را پبداکردم وباجستجو دراین سایت کتابی راپیداکردم باعنوان سلوک درتاریکی اما فروشی است  اگرمیشود خودتان سایتی برای راهنمایی معرفی کنید .آیا فرقه ی گنابادی به من مربوط است؟
    پاسخ:
    فرقه گنابادی شاخه ای از دراویش و متصوفه هستند که اتفاقا از لحاظ حوزه نفوذ و فعالیت کاملا به کار شما مربوط است. حتما درباره آن ها مطالعه کن.
    استاد من فیشی درباه ی شیرازی ها نوشتم و بحثشان را تمام کردم ودرحل حاضر به دنبال منبعی برای دراویش میگردم .اگرمیشود راهنمایی کنید.ومن فرقه ی دیگری نیز پیداکردم به اسم ذهبیه آیا به بحث من مرتبط است؟
    پاسخ:
    اهمیت این فرقه زیاد نیست. یک بار دیگر تاکید میکنم که شما باید در زمینه این سه گروه کار کنید:
    ۱- کلیت دراویش و متصوفه (که ذهبیه یکی از انشعابات آن است)
    ۲- شیرازی ها
    ۳- حجتیه
  • محمدامین سیف
  • باعرض سلام استاداینجانب درمورد انجمن حجتیه تحقیق کردم وسعی دارم این راهم یک فیش کرده ونظم بخشم .وآیا باید همه ی فرقه هاراازمنظر سیاسی هم موردبررسی قراردهم؟
    پاسخ:
    همان طور که از عنوان این صفحه معلوم است موضوع پژوهش شما: انحرافات عقیدتی سیاسی گروه های شیعیان است.
    پس حتما باید جنبه ی سیاسی را هم مطالعه کنید
    مگر این که موضوع پژوهش را عوض کنید.
  • محمدامین سیف
  • باسلام
    استاد اگرمیشود اینجانب فقط درباره ی عقیدتی باشد نکته ی دیگراینکه درصورت امکان منبعی برای دراویش معرفی کنید.
    پاسخ:
    این سایت خوب را درباره دراویش ببین:
    http://www.sofiye.net

    این مقاله هم خیلی خوب بود:
    http://www.hawzah.net/fa/Question/View/62422

    این سایت خوب را هم تازه دیدم. دسته بندی و مصاحبه های خوبی در مورد موضوع پژوهش شما دارد:
    http://www.ferghenews.com

    *
    عنوان پژوهش شما فقط با هماهنگی استاد اسلامیان قابل تغییر است.
  • محمدامین سیف
  • استاد من مطلب شمارا درباره تحقیق کردن را خواندم ومیخواستم این راعرض کنم که مطالب من درباره حجتیه ازویکی پدیا است

    پاسخ:
    خب باید به منبع اصلی ارجاع بدهی. چون ویکیپدیا همیشه به نقل از دیگران مطالب را منتشر می کند.
  • حسین غفاری
  • سلام
    فایل ارسالی را دیدم.
    فقط بخش دراویش و حجتیه را داشت. شیرازی ها چه شد؟
    لطفا هر کدام از این بخش ها را در یک فصل مستقل بیاور و از ابتدای صفحه جدید بنویس.
    *
    در مقدمه باید درباره علت انتخاب موضوع و ضرورت و اهمیت آن توضیح بدهی. مطلبی که در ابتدای کار در مورد ضرورت فرقه شناسی آورده ای جایش در مقدمه است.همچنین باید درباره روش انجام کار و یافتن منابع و فصل بندی کار توضیح بدهی.

    از همه مهمتر نتیجه گیری است که باید ویژگی های هر کدام از سه فرقه را کنار هم قرار بدهی و مشترکات و افتراقاتشان را معلوم کنی.
  • حسین غفاری
  • سلام
    فایل ارسالی را دیدم.

    فهرست مشکل دارد. چون عنوان فصل ها و شماره صفحات در آن نیست.
    مقدمه طولانی است و بخشی که ضرورت فرقه شناسی را آورده ای خیلی طولانی است و کاملا کپی کاری شده است. باید خلاصه ای از آن محتوا را نهایتا در دو پاراگراف در مقدمه بیاوری.
    فصل اول و دوم و سوم که جمع آوری مطلب از منابع مختلف است و نتیجه گیری خاصی از آن ها نکرده ای.
    برای نتیجه گیری همان طور که قبلا گفتم باید ویژگی های هر کدام از سه فرقه را کنار هم قرار بدهی و مشترکات و افتراقاتشان را معلوم کنی. یعنی با اندکی تفکر و فهرست کردن نقاط تاریک هر کدام از این فرقه ها و کنار هم قرار دادن این نقاط به یک طرحواره ی کلی برسی.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی