از سر نوشت :: حسین غفاری

روایت‌های بی‌گاهِ یک پیام‌برِ پاره‌وقتِ دوره‌گرد

فهرست
x
x
خرده ادراکات
  • ۱۶ دی ۹۷

    علت لبخندهای الکی «معلم» و «مهندس» چیست؟

    مهندس می‌داند که معلم «بی‌چاره» است: نه کسب و کار پر رونقی دارد نه اهل و عیال خرسندی. در رتق و فتق امور محوله مانده و از تأمین رفاه و دلخوشی خانواده درمانده: پز عالی و جیب خالی.
    معلم هم می‌داند که مهندس «پیاده» است: نه تربیت را میشناسد و نه از محتوا چیزی می‌داند. سیم‌کش است و بساز و بنداز. پول یامفت زیرساخت در جیب راستش و ربح شبهه‌ناک خدمات ارزش افزوده در جیب چپش قلنبه شده. جوان است و سرش پر از باد سیاست است.

    چه اتحادی خطرناک‌تر از این؟ تفاهم‌نامه‌ی رند و مفلس!
    «مفلس» می‌داند که بازیچه‌ی شهوت سیاسی «رند» شده و دست گدایی‌ش، آبروی حرفه‌ای‌ش را برده؛ و «رند» می‌داند که «مفلس» به جیبش طمع دارد و عاشق چشم و ابرویش نیست و او را آدم حساب نمی‌کند.

    زمانه‌ی تلخی شده. در پس این صورتک‌های خندان، چه کینه‌ها مخفی شده.

  • ۳ دی ۹۷

    وقتی از «سیم‌کش وقیح» حرف می‌زنیم از چه موجودی سخن می‌گوییم؟

    دار و دسته‌ی دغلکار و حقه‌بازی که برای تضمین منافع شرکایشان از «سیم‌کارت کودک» و «کودک آنلاین» و «سواد رسانه» حرف می‌زنند؛ ولی در محدوده‌ی وظایفشان از ایجاد «سیم‌کارت پاک» هم عاجزند.
    *
    از دشمنان برند شکایت به دوستان؛
    چون دوست دشمن است، شکایت کجا بریم؟

  • ۲۸ آذر ۹۷

    برخی دوستان از یادداشت دیروز من درباره گونه‌ی تازه به دوران رسیده‌ی «سیم‌کش وقیح» تعجب و تحیر کردند.

    باید بگویم تا این نمودار «نمایی از مالکیت در صنعت مخابرات ایران» را خوب ندیده‌اید و عناصر فعال در آن را از نزدیک درک نکرده‌اید به شما حق می‌دهم تعجب کنید.
    البته بعدش تقاضا دارم به این بنده‌ی کم‌ترین هم حق بدهید!

  • ۲۷ آذر ۹۷

    در تبارشناسی سیم‌کش‌ها بعد از مشاهده‌ی انواع کم‌خطر «سیم‌کش احمق» و نمونه‌های خطرناک «سیم‌کش خبیث»، چشممان به جمال گونه‌ی حیرت‌انگیز «سیم‌کش وقیح» هم روشن شد الحمدلله.
    برادران به سرعت در حال پایین آمدن از نردبان «تکامل انواع» مرحوم مغفور چارلز داروین هستند.
    خدا به کودکان ما رحم فرماید؛ آمین!

x
x
دسته‌بندی نوشته‌ها

در اولین روز از سومین «نشست توسعه توانمندی‌های فعالان فرهنگی»، کارگاه «سواد رسانه‌ای» با تدریس دکتر سعید مدرسی، دکتر سیداحمد موسوی،  مهندس حسین غفاری و جناب آقای حسین حق‌پناه در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به صورت جداگانه برای مدیران فرهنگی و کارشناسان فرهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برگزار شد.

در بخش اول این دوره‌ی آموزشی، ضمن پاسخگویی مخاطبان به پرسشنامه‌ی اعتیاد به اینترنت، موضوع ویژگی‌های ذاتی جهان سایبر با عنوان «زندگی ابری و چهار ریسمانی که به آن در آویخته‌ایم» با رویکرد یادگیری همیارانه و با روش Rally Table به مخاطبان ارایه و با مشارکت ایشان جمع‌بندی شد.
در بخش دوم، موضوع «رژیم مصرف رسانه‌ای» به عنوان راه‌حلی عملیاتی برای کنترل و کاهش آسیب‌های زندگی در فضای مجازی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در بخش پایانی کارگاه نیز ضمن جمع بندی و استخراج نتایج پرسشنامه‌ی اعتیاد به اینترنت، موضوع سیاستگذاری برای ارتقای سطح سواد رسانه‌ای در دانشگاه‌ها با همراهی مدیران و کارشناسان فرهنگی حاضر در نشست مرور شد.

این کارگاه فشرده به درخواست معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور و با همت مؤسسه مسیر رسانه برگزار شد. در پایان این کارگاه با اهدای لوح‌هایی توسط دکتر امیر للگانی مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت و دکتر علامه قائم مقام نظارت و برنامه‌ریزی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت از مربیان مؤسسه مسیر رسانه تقدیر شد.

+ گزارش برگزاری این کارگاه: اتخاذ «رژیم مصرف رسانه‌ای» میزان آگاهی فرد را از رسانه نشان می‌دهد و از آسیب جلوگیری می‌کند  |  تصویر
+ مصاحبه با حسین غفاری در حاشیه‌ی کارگاه: «رژیم مصرف رسانه» معیار آگاهی از سواد رسانه‌ای است  |  تصویر
+ گزارش‌های تصویری از برگزاری این کارگاه: گزارش اول  |  گزارش دوم  |  گزارش سوم


گفتگوها (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی